Защо Ферари не успя да се пребори с наказанието на Сайнц?

Защо Ферари не успя да се пребори с наказанието на Сайнц?

Ферари се опита вчера да постигне преразглеждане на наказанието на Карлос Сайнц от Австралия и съответно да пребори санкцията от 5 секунди, която извади испанеца от Топ 10 в Мелбърн, но не успя. Стюардите отказаха на Скудерията ново разглеждане по същество на казуса, въпреки че италианците твърдяла, че разполагат с нови и релевантни доказателства.

С какво обаче Ферари реши да събори наказанието на Сайнц? Данни от телеметрията на автомобила на Сайнц, обясненията на пилота и обясненията на други пилоти във формата на тв интервюта след финала, като в тази група пилоти влиза и Фернандо Алонсо.

Но стюардите на ФИА обориха тезата на Ферари, като обясниха, че данните от телеметрията не се явяват съществен и важен нов елемент сред доказателствата. При разглеждането на инцидента в Мелбърн стюардите са имали достъп до тези данни. Освен това, мнението на стюардите е, че данните от телеметрията на колата на Сайнц не оневиняват испанеца, а само потвърждават първоначалното решение, че той носи вината за удара.

Наказанието на Сайнц от Мелбърн остава
Наказанието на Сайнц от Мелбърн остава

Сайнц е обяснил, че е натиснал по-силно спирачките, но не е успял да спре навреме заради студените гуми след втория рестарт. А не е успял да ги загрее заради бавната обиколка преди рестарта. Тук стюардите приемат, че точката на спиране на Сайнц не се явява нов съществен елемент, тя беше известна и при първото разглеждане на случая. И второ, всички участници в състезанието трябва да отчитат състоянието на пистата и гумите и да се адаптират към тях. В опита си да спре максимално късно в битката си с Пиер Гасли, Сайнц е поел риска да загуби контрол над колата си. В този случай е станало точно това и в резултат е дошъл удара с Алонсо, за който беше наказан Карлос.

В Мерцедес не са успели да спасят двигателя на Ръсел
В Мерцедес не са успели да спасят двигателя на Ръсел

По-нататък стюардите не приемат като нов елемент и обясненията на Сайнц, които не се различават особено от тези, които той е дал в Мелбърн. Испанецът повтаря, че сцеплението е било лошо и слънцето у било ниско и му е светило право в очите. Но ФИА прие, че това важи за всички пилоти на пистата в този момент.

Квят: Ред Бул ме наръгаха в гърба при смяната с Макс
Квят: Ред Бул ме наръгаха в гърба при смяната с Макс

Същото важи и за обясненията на другите пилоти, които пред медиите обясняват, че сцеплението е било ниско и слънцето е светило право в очите им, но тук няма нищо съществено, което да може да промени фактическата обстановка при казуса. И затова Карлос Сайнц си остана с наказанието и без точки от Мелбърн.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички