Ръсел: За Верстапен щеше да е рисково, ако беше станал съотборник с Люис

Джордж Ръсел прекара първите три години от своята кариера във Формула 1 в дъното на стартовата решетка с тима на Уилямс. Въпреки този по-дълъг от желаното престой в Гроув британецът остава благодарен на настоящия си отбор Мерцедес, че не е бил „пуснат в дълбокото“ твърде бързо, тъй като това може да има негативен ефект върху кариерата на даден състезател.

„Това е нещо, в което никога не можеш да си сигурен – отговори Ръсел на въпроса дали натрупания опит в Уилямс му е помогнал при трансфера в Мерцедес в края на 2021 година. – Понякога си казвам това, защото аз съм оптимист и за мен чашата винаги е наполовина пълна. Мога да седя тук и да ви казвам, че съм загубил три години от моята кариера, защото бяха в слаба кола и не можех да се боря за победи. Но и мога да гледам позитивно на моето време там. Сега гледам назад и си казвам, че може би научих повече в дъното на колоната, отколкото мои съперници са научили от бързото си изкачване в топ отбор. Някои пилоти бяха пуснати в дълбокото много рано в тяхната кариера и това им навреди.“

Ръсел иска от Мерцедес битка с Верстапен
Ръсел иска от Мерцедес битка с Верстапен

Като един пример за подобно бързи изкачване в стълбицата на моторните спортове Ръсел посочи Макс Верстапен. Двукраният световен шампион дебютира във Формула 1 още преди да навърши 18 години, а след четвъртото състезание от втория си сезон бе промотиран от Торо Росо в Ред Бул. Първите години на нидерландеца в основния състав на „биковете“ обаче бяха белязани от немалко грешки и катастрофи. Според Ръсел подобно стечение на обстоятелствата в друг отбор е нямало да бъде благоприятно за Верстапен. От Ред Бул обаче показаха търпение и категорично се вижда, че това беше правилният ход.

„Макс бе промотиран до Ред Бул за по-малко от 18 месеца, но ако той се беше присъединил към отбор като Мерцедес, където да си партнира с Люис (Хамилтън), който беше в пика на силите си, това можеше да навреди на неговата кариера. Така че трябва да гледаме и двете страни на монетата. Със сигурност Макс стана по-добър пилот когато натрупа опит, но ако той се беше изправил срещу Люис в по-ранен етап от кариерата си нещата може би нямаше да се развият толкова позитивно за него“, коментира Ръсел.

„Аз съм благодарен на хората, които ми помогнаха по пътя ми към позицията, която заемам днес. В тези три години (в Уилямс) аз можех и да се боря по-напред в колоната, но нямаше да бъда в Мерцедес, следователно нямаше да се боря за титлата, така че каква щеше да е разликата? В крайна сметка аз искам да печеля титли и за мен нямаше да има разлика между това да съм в дъното на колоната или да се боря за топ 7. Като цяло аз съм доволен от сегашната ми ситуация и развитието на кариерата ми“, каза още британецът.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички