Отборът на Ред Бул бе наказан с допълнително ограничаване във времето, в което да използва въздушния си тунел през сезон 2023 във Формула 1 заради нарушаването на тавана на бюджетите през 2021 година. Според шефа на Ферари Фредерик Васьор, това наказание от 10% е твърде леко и няма да се отрази много върху представянето на „биковете“ в хода на настоящата кампания.
Още когато бе обявено наказанието ръководителят на Ред Бул Кристиан Хорнър сподели, че тези 10% ще костват половин секунда на неговия отбор. Много бързо обаче от Мерцедес контрираха, казвайки, че ефектът ще бъде доста по-малък, а сега към позицията на „Черните стрели“ се присъедини и Васьор. Според французина наказанието ще има негативен ефект от по-малко от една десета в хода на целия сезон 2023.
Мерцедес: Ред Бул преувеличават с определенията за наказанието си
„Мисля, че това не е наказание. Беше твърде леко. Ако приемете, че в рамките на един сезон всички напредваме с една секунда, с наказание от 10% ти губиш само една десета. Това не е линейна прогресия, може и ефектът на наказанието да е по-малък, тъй като ти можеш да използваш спестените пари от въздушния тунел другаде. Това означава, че за мен това наказание не е толкова сериозно.
„Да, те свършиха много добра работа с дизайна на колата си за тази година, но това не отменя факта, че наказанието им е леко. Те ще могат да заличат загубеното време във въздушния тунел с по-големи инвестиции в олекотяването на колата или нещо подобно.
„Не съм сигурен, че ефектът ще бъде голям. Особено като се има предвид, че те започнаха сезон с предимство, тъй като инвестираха повече миналата. Не искам да омаловажавам техния труд, тъй като те наистина свършиха много добра работа. Не търся извинения за нашето изоставане, не съм от този тип хора. Но ако ме питата дали мисля, че наказанието е леко ще ви потвърдя“, заяви шефът на Ферари по темата с наказанието на Ред Бул.
Шумахер каза защо Ферари скоро няма да настигне Ред Бул
Той също така обърна внимание и на голямото предимство на „биковете“ от началото на сезона, а именно скоростта на правите. Преднината на Ред Бул на правите става още по-голяма с отварянето на системата DRS, тъй като RB19 разполага с много ефективна система за намаляване на челното съпротивление.
„Ефектът на техния DRS е много голям, по-голям от на всеки друг. Трябва да разберем как го постигат. Мисля, че те имаха дори по-голямо предимство през миналата година, но ние успяхме да компенсираме малка част. И все пак имаме още какво да наваксаме“, коментира Васьор.
Снимки: Gettyimages