Ръсел и Норис подкрепиха идеята за по-малко тренировки във Формула 1

В края на миналата седмица изпълнителният директор на Формула 1 Стефано Доменикали отново подхвърли своята идея, че в близко бъдеще спортът може да намали значително свободните тренировки в рамките на състезателните уикенди.

И докато тези намерения на италианеца не се харесаха на част от пилотите и със сигурност не са добра новина за всички инженери в падока на шампионата Джордж Ръсел и Ландо Норис подкрепиха планът на Доменикали. Според двамата британци, които се състезават съответно за Мерцедес и Макларън, времето, което ще бъде спестено от по-малкото тренировки във Формула 1 трябва да бъде отредено за по-дълги подготвителни сесии в поддържащите серии.

Формула 1 няма да се отказва от петъчните тренировки
Формула 1 няма да се отказва от петъчните тренировки

В повечето състезателни уикенд пилотите във Формула 1 разполагат с цели три часа за подготовка преди квалификацията, а единственото изключение от това правило са уикендите, в които има спринтови надпревари. В тях има само една тренировка преди сесията за място, а след нея колите влизат в условията на „закрит парк“ и по тях не могат да бъдат правени съществени промени до старта на неделното състезание.

В същото време пилотите в малките формули имат или една 45-минутна тренировка преди своята квалификация, или в най-добрия случай две 30-минутни подготвителни сесии. По думите на Ръсел това не е справедливо спрямо по-младите и неопитни пилоти.

Доменикали с поредно странно предложение: Формула 1 да дава точки в тренировките
Доменикали с поредно странно предложение: Формула 1 да дава точки в тренировките

„Мисля, че отговорът е „не“ – каза Ръсел когато бе попитан дали Формула 1 има нужда от цели три тренировки – Разбира се колкото повече време имаш за подготовка, толкова повече си свикнал с пистата и се чувстваш по-комфортно в колата. Не мисля, че е правилно Формула 1 да има три пъти повече време за подготовка, отколкото имат пилотите във Формула 2 и Формула 3. Те би трябвало да са тези, които имат повечето време за тренировки, защото те имат по-малко уикенди, по-малко тестове и като цяло много по-малко време зад волан.“

„Ще бъде твърде екстремно изобщо да нямаме тренировки. В началото аз не бях привърженик на спринтовите състезания, но аз много им се наслаждавам, особено на екшъна в петък, който става много важен ден“, добави още Ръсел.

„Когато аз бях във Формула 2 (2018) беше шокиращо да видя колко малко обиколки правех за парите, които плащах. Много е глупаво. Определено ще бъде позитив за младите пилоти, ако те получат повече време на пистата. Аз харесвам когато квалификацията се провежда след само една тренировка. Това поставя мен и инженерите ми под по-голямо напрежение и ние работим по-концентрирано“, пък бе коментарът на Норис.

На противоположният полюс бе коментарът на действащия шампион Макс Верстапен, който смята, че не е нужно да има промени във формата на състезателните уикенд. Той обаче се надява в бъдеще тяхната бройка да бъде намалена. През 2023 година календарът на Формула 1 включва цели 23 уикенд. Първоначално плановете на шефовете на спорта бяха за 24 уикенда, но след отмяната на Гран При на Китай тяхната бройка бе намалена.

Защо Формула 1 не замени Гран При на Китай?
Защо Формула 1 не замени Гран При на Китай?

„Аз не съм фен на това колко състезания правим сега, не съм фен и на идеята за промяна във формата и махането на тренировките. Те трябва да внимават да не променят твърде много ДНК-то на Формула 1. Аз вярвам, че ще е важно те да не си играят твърде с формата.

„Помня, че когато гледах Формула 1 като малък аз чаках с нетърпение да дойде неделята, за да има състезание. С количеството състезания в днешно време можем да махнем една тренировка, но нищо повече. Не мисля, че трябва да променяме много неща. Единственото, което искам да се случи е разликите в колоната да бъдат по-малки, което ще доведе до по-вълнуващи състезания“, заяви световният шампион.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти