Де Врийс разкри, че се е разминал с 4 възможности за дебют във Формула 1

Де Врийс разкри, че се е разминал с 4 възможности за дебют във Формула 1

През започващия след точно два месеца сезон 2023 нидерландецът Ник де Врийс ще направи своя дебют като титулярен пилот във Формула 1. Бившият шампион във Формула 2 и Формула Е ще направи това с тима на Алфа Таури, като той си подсигури мястото във Феанца след страхотното си участие в Гран При на Италия миналия септември.

На „Монца“ Де Врийс трябваше да замени Алекс Албон в тима на Уилямс от началото на съботната тренировка, след като тайландецът се разболя от апендиксит. Заради разликата във височината между двамата механицити на Уилямс трябваше да променят позицията на педалите, което остави на Де Врийс едва 25 минути да свикне с поведението на FW44 преди началото на квалификацията.

Въпреки това той успя да победи съотборника си Никола Латифи в сесията за място, класирайки се на 13-та позиция. В неделя той стартира осми заради наказанията на част от пилотите пред него, а след това завърши девети, печелейки две точки в своя дебют във Формула 1.

Ник де Врийс си избра номера, с който ще участва във Формула 1
Ник де Врийс си избра номера, с който ще участва във Формула 1

С това си представяне 27-годишният нидерландец събра погледите на част от тимовете, които си търсиха нов пилот за 2023 година, а най-бързи в преговорите бяха от Ред Бул. Само месец след състезанието в Италия бе обявено, че Де Врийс ще кара за Алфа Таури, заменяйки Пиер Гасли, който премина в Алпин.

Колко бързо Ред Бул открадна Ник де Врийс след Гран При на Италия?
Колко бързо Ред Бул открадна Ник де Врийс след Гран При на Италия?

В интервю за YouTube канала Day1 Де Врийс разкри, че преди преговорите с Ред Бул и Алфа Таури, той е водил разговори и с други тимове, но така и не се е стигнало до подписването на договори. Нидерландецът също така сподели, че е бил готов да се примири със съдбата си да бъде резервен пилот, вместо титулярен такъв.

Де Врийс: Трябва да съм по-силен от Макс
Де Врийс: Трябва да съм по-силен от Макс

„Ако трябва да сме честни моментите, в които си мислех, че няма да стана титулярен пилот бяха повече, отколкото тези, в които вярвах, че нещата ще се получат. Аз не бях разочарован от това, защото в същото време бях щастлив с работата, която вършех и възможностите, които получавах.

„Но от друга страна аз постоянно бях в падока на Формула 1, което ми напомняше, че не се състезавам. Бях толкова близо, но и толкова далеч едновременно. Имах дни, в които си мислех, че всичко е приключило и мечтата ми няма да се сбъдне, но дълбоко в себе си продължавах да тая надежди, въпреки че от началото на 2021 съм имал четири отказа.

„След като спечелих Формула 2 през 2019 за мен нямаше място във Формула 1, което си е вид отказах. През 2021 спечелих Формула Е и бях много близо да подпиша, но нещата не се получиха.

„През миналия сезон имаше два или три момента, в които водех сериозни разговори за бъдещето си, но всеки път отговорът беше „не“, защото имах и други ангажименти извън Формула 1“, сподели Де Врийс.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти