Уебър: Верстапен беше изненадан от отборните заповеди в Бразилия

Според бившия пилот на Ред Бул Марк Уебър настоящата звезда на „биковете“ Макс Верстапен е бил изненадан от заповедите от бокса, които получи по време на Гран При на Сао Пауло миналия ноември. На „Интерлагос“ нидерландецът се движеше шести, точно пред своя съотборник Серхио Перес във финалните етапи от състезанието.

Тъй като обаче Перес бе въвлечен с битката за второто място в крайното класиране с Шарл Леклер, а Верстапен вече си бе подпечатал титлата, от бокса казаха на нидерландеца да пропусне своя съотборник малко преди финала. Верстапен избра да не се съобрази с това нареждане и финишира пред Перес, което коства на мексиканеца две точки в борбата с Леклер. В крайна сметка това не се оказа решаващо за крайното класиране на Перес, който завърши трети, на три пункта зад Леклер.

Хорнър не иска да каже за заповедите от бокса в Бразилия
Хорнър не иска да каже за заповедите от бокса в Бразилия

В дните след състезанието в Бразилия в нидерландската преса се появиха слухове, че Верстапен е игнорирал заповедите от бокса в отговор на случилото се в Гран При на Монако миналия май, тъй като според него в Княжеството неговият съотборник се е блъснал умишлено в края на квалификацията. По този начин той си подпечата третото място на старта, докато Верстапен остана четвърти. В последствие Перес триумфира в Монако, докато Верстапен завърши на третата позиция в Княжеството.

По думите на Уебър обаче действията на Верстапен в Бразилия имат по-логично обяснение, а именно, че световният шампион не е очаквал заповедите от бокса. Австралиецът сравни случилото се на „Интерлагос“ през ноември със ситуацията между него и тогавашният му съотборник в Ред Бул Себастиан Фетел в Малайзия през 2013 година.

На „Сепанг“ германецът не се съобрази със заповедта – Multi 21, която бе издадена след последните спирания в бокса. Идеята на Multi 21 беше кола №2 (Уебър) да финишира пред кола №1 (Фетел), тъй като двамата вървяха по този начин в началото на последните си стинтове.

Фетел обаче игнорира заповедта и изпревари своя съотборник след един зрелищен дуел, в който двамата не един и два пъти бяха близо до контакт помежду си. След състезанието напълно обяснимо Уебър не бе доволен от поведението на своя съекипник, като това доведе до мини-война между двамата. В края на годината австралиецът прекрати своята кариера, без да спечели нито една победа повече.

„Ръководителите на отборите постоянно контролират динамиката между двамата пилоти, а това се постига много лесно, когато не се бориш за победи и титли – заяви Уебър пред Speedcafe. – За водещите 4-5 пилота няма големи разногласия между пилотите и това прави живота на ръководството лесен. Когато обаче става дума за позициите в шампионата нещата се променят. 

„За ръководителите става по-трудно, тъй като те нямат всички отговори. Когато това (игнорирането на заповедите) се случи между мен и Себастиан, Кристиан (Хорнър) изпадна в така ситуация за първи път, също се отнася и за целия отбор. Беше си предизвикателство за всички, но това е същината на нашия спорт. 

„След финала винаги можеш да погледнеш назад и да си кажеш, че си можел да направи някои неща по различен начин. Отборът обаче няма как да натисне паузата по време на състезанието. Комуникацията с Макс в Бразилия изглежда го изненада. 

„В последствие те разрешиха спора си при закрити врата. Но е трудно да обясниш на един пилот цялостната картинка в средата на последната обиколка на състезанието, когато той е фокусиран върху собственото си каране. Има някои неща, които трябва да си останат вътре в отбора, радвам се, че те изчистиха разногласията си“, добави още Уебър.

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички