Сезон 2022 във Формула 1 започна по един кошмарен начин за Макс Верстапен, след като нидерландецът отпадна в два от първите три старта заради технически проблеми в неговия болид. Така той се озова на 46 пункта зад Шарл Леклер в генералното класиране, а до момента монегаскът бе с две победи и едно второ място.
След старта в Австралия обаче съдбите на двамата се обърнаха и Верстапен започна да ниже победи след победа, докато при Леклер започнаха техническите проблеми, грешките в бокса и на пистата, които в крайна сметка предрешиха спора за титлата. Заради тях Верстапен успя да си гарантира световната титлата още в Япония, цели 4 старта преди края на сезона. По пътя към втората си поредна световната титла пилотът на Ред Бул подобри цели 5 рекорда, включително и този за заличаването на най-голям пасив в генералното класиране.
Рекордите, които Макс Верстапен и Ред Бул подобриха през 2022 година
В специално интервю за сайта racingnews365.com нидерландецът разкри, че е имал съмнения дали ще може да защити своята титла от 2021 година още преди тези проблеми от първите стартове за годината. Причината за притесненията на Верстапен са били изцяло новите технически правила и множеството различни концепции, които бяха приложени от различните тимове в началото на годината.
„Честно, имаше големи въпросителни. Заради новите правила нямахме никаква идея в коя част на колоната ще сме. Всичко изглеждаше добре във въздушния тунел, но не знаехме какво са открили другите. Дали те не бяха намерили нещо, което ние сме изпуснали?
„Когато колите бяха изкарани на решетката в Бахрейн по време на тестовете за общата снимка имаше много различни идеи и концепции. Дали бяхме поели в правилната посока?
„Нашият основен проблем в началото беше, че бяхме твърде тежки и не можехме да използваме целия си потенциал. В хода на сезона обаче ние успяхме да смъкнем теглото и колата се съживи. Подобренията също помогнаха, но основното беше олекотяването“, каза световният шампион.
Верстапен за наказанието на Ред Бул: Ще ни навреди много
Той също така разкри, че за разлика от почти всички други тимове в Ред Бул не са имали никакви проблеми с феномена на подскачането, който се появи с въвеждането на новите правила.
Нюи вече харесва новите технически правила
„Другите отбори имаха повече проблеми от нас. Ние само трябваше да се справим с теглото. Самото олекотяване беше неочаквано. Хората решаваха проблема с подскачането, а ние сваляхме теглото, въпреки че искахме да се фокусираме повече върху представянето на колата. Свалянето на теглото е скъпо, което е голям проблем при тавана на бюджетите. Ние бяхме предвидили различни подобрения, но изведнъж всичко се пренасочи към свалянето на теглото“, обясни Верстапен.
„В началото на сезона не знаехме как ще се случи това. Трябваше да изчакаме няколко седмици, за да получим тези подобрения. В тестовете нямахме почти никакви проблеми, а тези, които имахме по време на сезона бяха неочаквани. Беше жалко, защото нямахме конкретен отговор защо те се случват, но поне отбора ги реши бързо“, добави нидерландецът, говорейки за проблемите от състезанията в Бахрейн и Австралия.
Снимки: Gettyimages