Главният изпълнителег директор на КТМ Щефан Пиерер говори пред сайта Speedweek.com и разкри каква е необходимата годишна инвестиция, за да може един отбор да се бори в челните позиции на MotoGP. Австрийският производител се присъедини към кралския клас в началото на 2017 година, а от 2020 разполага и със собствен сателитен екип.
„Имаш нужда от голям бюджет за проект като този. Говорим за инвестиция от грубо 70 милиона евро годишно, ако искаш да си в челото на MotoGP“, каза Пиерер.
Той също така разкри и кой от трите класа, които формират световния шампионат по мотоциклатизъм на писта е най-евтиният за участие. КТМ е единственият производител, който има представителство в MotoGP, Moto2 и Moto3 чрез собствен заводски отбор или чрез сателитен такъв.
„Moto2 е най-евтината категория за участие, най-вече защото там има стандартни двигатели, които се доставят от Triumph. За шасито почти всички използваме това на Kalex, въпреки че през миналата година Boscoscuro не се представи много зле. В Moto2 младите пилоти се подготвят за MotoGP“, заяви австриецът Пиерер.
През сезон 2023 КТМ отново ще разполага с четири мотоциклате на стартовата решетка в MotoGP, като те ще бъдат разделени между заводския тим на австрийския производител и този на Тех3, чиито машини ще бъдат брандирани като ГАСГАС. Пилоти на заводския екип ще бъдат Брад Биндър и Джак Милър, докато за Тех3 ще карат Пол Еспаргаро и единственият новобранец в кралския клас за сезон 2023 Аугусто Фернандес. През изминалата кампания испанецът спечели титлата в клас Moto2.
Снимки: Gettyimages