Оставката на Матиа Биното постави в сложна ситуация Ферари в началото на късата зимна пауза преди следващия сезон във Формула 1. Все още не се знае кой ще е новият шеф на Скудерията, като продължава да се смята, че Фредерик Васьор от Алфа Ромео остава фаворит.
Също така обаче скоро ще трябва да се разбере и кой ще оглави техническия департамент на отбора и дали новият шеф, който и да е той, ще бъде поставен пред свършен факт с назначаването на нов технически директор преди него. Биното успя да създаде много ефективна система на работа в департамента: за разработката и развитието на шасито отговаря Енрико Кардиле, за аеродинамиката - Давид Санчес, за задвижващите системи - Енрико Гуалтиери. Прогнозите са, че който и да оглави тима, няма да прави размествания на нивото на Кардиле и колегите му.
Освен това, във Ферари сравнително рано определиха каква ще е концепцията за автомобила на тима за догодина и работата по 675, както е работното име на колата, вече е сериозна напреднала. Но Биното съчетаваше длъжностите на шеф на тима и технически директор и затова ще се наложи да има директор, който да координира и контролира Кардиле, Санчес и Гуалтиери.
Почина френска звезда на Ферари и Макларън
Затова и вестник La Gazzetta dello Sport прогнозира, че завръщането на Симоне Реста от Хаас в Маранело ще се случи съвсем скоро. Реста беше технически директор в Алфа Ромео, когато там кара Леклер, след това се върна за кратко във Ферари, а после отиде в Хаас. Неофициално се твърди, че причината е неразбирателство между Реста и Биното.
Леклер обясни как е изпреварил Сайнц
52-годишният Реста влезе във Формула 1 с тима на Минарди, а след това беше поканен във Ферари, където отговаряше за разработването и развитието на шаситата.
Хакинен: Не вярвам, че Леклер има принос за оставката на Биното
Другият отдел, където отчаяно има нужда от промени е този, който отговаря за стратегиите в състезанията. Някакво чудо е, че Инаки Руеда все още е начело на този отдел, той е един от най-верните на Биното във Ферари и ръководи около 40 човека, по-голямата част от които в хода на състезателните уикенди работят в базата в Маранело.