Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Хорнър обясни за стратегията на Перес

Серхио Перес кара с две спирания в бокса в Гран При на Абу Даби вчера и на финала остана на 1,3 секунди зад Шарл Леклер, който завърши втори. Така мексиканецът завърши сезона на 3 точки зад Леклер в битката за второто място в крайното класиране.

След състезанието шефът на Ред Бул обясни защо Чеко е карал с две спирания в бокса.

“Предната дясна гума на Перес се износи много сериозно и много бързо - разкри Хорнър. - Чеко каза по радиото, че предната му дясна гума е “мъртва”, а ние видяхме, че Леклер вдига темпото и Ферари се готвят да пресекат стратегията ни. В този момент проблемът на Чеко беше изцяло стратегически, ако бяхме минали на един бокс, Леклер щеше да има 6 или 7 обиколки да реагира.”

Доктор Марко: Перес сбърка и загуби
Доктор Марко: Перес сбърка и загуби

Хорнър коментира и какво решение са взели в Ред Бул.

Перес: Макс ме забави в Абу Даби
Перес: Макс ме забави в Абу Даби

“Възможностите бяха Перес да кара с един бокс и в края на състезанието гумите му да са мъртви или пък да се опитаме и да атакуваме с две смени на гуми. Ние избрахме да атакуваме. Мисля, че ако имаше още една обиколка в състезанието, той щеше да успее", допълни Хорнър.

Най-после Ферари не сбърка стратегията на Леклер
Най-после Ферари не сбърка стратегията на Леклер

Хорнър потвърди, че ранният първи бокс на Перес е бил свързан с проблемите с предната му дясна гума, които в края на първата му серия обиколки вече са били “сериозни”.

Перес: Дадох всичко от себе си
Перес: Дадох всичко от себе си

“Според нас, с един бокс, в края на състезанието Чеко щеше да е мишена за всички останали на пистата и затова заложихме на атаката, може би ако беше успял да се справи по-бързо с Хамилтън, можеше да се получи, но в края го забавиха и двама пилоти, които се бореха за позиция. Но Чеко беше близо, много близо", завърши шефът на Ред Бул.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти