Надпреварата за Гран При на Сао Пауло или като бе известна тя в миналато Гран При на Бразилия във Формула 1 често е една от най-атрактивните хода на целия сезон. Основен фактор за това е конфигурацията на пистата „Интерлагос“, която дава множество шансове на пилотите да се атакуват и изпреварват в хода на дистанцията от 71 обиколки.
Освен това бразилското трасе износва сравнително много гумите, което може и да принуди тимовете да направят поне две спирания в бокса в състезанието по-късно днес. Според Пирели най-бързата стратегия на „Интерлагос“ ще бъде старт с гумите софт, след което два стинта с медиум, с които пилотът да завърши. Прозорците за спиране в бокса при тази стратегия са между 18 и 25 обиколка за първото и между 41 и 49 за второто. Алтернативно може да се стартира със софт, да се спре отново между 18 и 25 обиколка, след което да се направи по-дълга серия от обиколки с медиум преди финалният стинт да бъде отново със софт, като вторият стоп да бъде направен между 45 и 52 обиколка.
По данните на италианската компания разликата между тези два варианта е много малка, а решенията на отборите и пилотите ще бъдат продиктувани от наличните за тях гуми и излизанията на колата за сигурност, които не са рядкост на „Интерлагос“. Освен това времето също ще играе важна роля в решенията на отборите, макар че прогнозата от преди началото на уикенда се промени и поне към момента не се очакват превалявания в хода на дистанцията.
Вариантите за покриване на дистанцията със само една визита в бокса са два, но те задължително включват използването на гумите хард, които са със съответно 1.0 и 0.7 секунди на обиколка по-бавни от софт и медиум. При първия вариант за един стоп стартът се прави със среднотвърдите смеси, с които се изкарват първите между 28 и 35 обиколки, след което се завършва с твърдите гуми. Другият вариант е старт със софт и спиране за хард между 22 и 28 обиколка.
И тук разликата между отделните стратегии е сравнително малко, но пък и двете са по-бавни от тези с две спирания в бокса и избягване на най-твърдите смеси. През миналата година най-бързата стратегия беше тази с две влизания в бокса, като тогава всички пилоти в челото направи две серии от обиколки с медиум и една с хард.
Снимки: Gettyimages