Гран При на Мексико Сити бе категорично най-слабото състезание за отбора на Ферари от началото на сезона. На „Ерманос Родригес“ пилотите на Скудерията Карлос Сайнц и Шарл Леклер финишираха едва пети и шести, на близо минута зад победителя Макс Верстапен. Цялото това изоставане бе натрупано бе никакви чрезвичайни обстоятелства, каквито засегнаха отбора в част от предишните състезания през сезона.
Мексико се оказа най-слабото състезание за Ферари
Още в съботния ден се появиха спекулации, че „Черните кончета“ използват своите двигатели и по-специално турбините си в занижен работен режим заради притесненията за тяхната издръжливост. А на голямата надморска височина от 2229 метра, на която е разполажена мексиканската писта, това оказва много голям ефект върху представянето на даден пилот.
Защо Ферари бяха бавни в квалификацията в Мексико?
Според ръководителя на Ферари Матиа Биното обаче, това не е била единствената причина за незадоволителния резултат за Скудерията в Мексико.
Леклер: По-зле от Мексико не може да стане!
„Мисля, че и двамата бяха ограничени от работата на задвижващата система, не разполагахме с най-доброто този уикенд. Но аз не мисля, че това е всичко, а само част от уравнението, има и още.
„Определено е нещо, което трябва да анализираме. За момента нямаме точен отговор. Возенето не беше хубаво, балансът не беше хубав. Сигурен съм, че на брифинга пилотите ще кажат, че колата не е завивала както трябва. Трябва да разберем защо се случи това, за момента нямаме ясен отговор“, каза Биното малко след финала на състезанието.
„Използвахме най-големите крила, с които разполагаме, за да имаме възможно най-много притискане. Опитхме да ги намалим за третата тренировка, но след това решихме да се върнем, така че не компенсирахме липсата на мощност с по-малко съпротивление. Истина е, че имахме проблеми с турбото. Не бяхме ефективни колкото трябва и не използвахме максималната мощност тук“, добави още италианецът.
Снимки: Gettyimages