10 процента по-малко време в аеродинамичния тунел за Ред Бул за догодина - това е едно от двете наказания, които тимът получи за нарушаването на тавана на бюджетите през 2021. Какво обаче се крие зад тези 10 процента намаление?
Според правилата, отборът, който е спечелил титлата при конструкторите получава 70% от времето, на което има право във въздушния тунел последният в това класиране. Това е част от мерките за изравняване на силите във Формула 1 в рамките на следващите няколко сезона.
Десетият в класирането получава 2000 часа в аеродинамичния тунел, а шампионът - 1400 часа. Като извадим 10% от тези 1400 часа, то за Ред Бул остават 1260 часа, които ще се следят от 1 януари 2023 година нататък.
Ред Бул: Няма да се извиняваме за нарушението
Най-общо, предположенията са, че тези 1260 часа ще стигнат 202 работни сесии в аеродинамичния тунел. Ферари ще имат право на 240 сесии, а Мерцедес - на 256.
Доктор Марко: Догодина няма да имаме право на грешки
Снимки: Gettyimages