Джордж Ръсел записа най-доброто време във втората свободна тренировка пред Гран При на Мексико Сити, която обаче не бе много представителна за разпределението на силите на „Ерманос Родригес“ този уикенд.
Причината за това бе фактът, че както и преди седмица в САЩ сесията бе отдадена на Пирели за тестването на гумите за 2023 година. Така всички отбори и пилоти трябваше да изпълняват програми, без да правят никакви промени по настройките на автомобилите.
Това обаче не се отнасяше за Ръсел, Юки Цунода, Естебан Окон, Кевин Магнусен и Алекс Албон. Петимата пропуснаха първата тренировка и съответно в първите 45 минути на втората имаха правото да изпълняват собствените си програми, но във втората половина на удължената до 90 минути сесия трябваше да се съобразяват с Пирели.
Точно в първите 45 минути на тренировката Ръсел записа своето време от 1:19.970 с меките гуми, с което победи с 0.828 секунди Цунода, който също бе със софт. Тройката затвори Окон, който завърши на 1.207 от Ръсел, отново с меките за този уикенд гуми на Пирели.
Въпреки че в тази сесия повечето тимове използваха консервативни режими на работа на своите двигатели Шарл Леклер имаше доста тежък инцидент малко преди средата на тренировката. Монегаскът загуби контрол над своя болид на влизането в седмия завой и се удари с висока скорост в предпазните заграждения, разбивайки цялата задна част на своето Ферари.
Интересно е, че инцидентът на Леклер е сходен с този на Себастиан Фетел от състезанието на „Ерманос Родригес“ от 2015 година. Заради катастрофата на монегаска сесията бе спряна за близо 20 минути, за да могат маршалите да върнат болида му до бокса и да поправят бариерите.
При подновяването на тренировката абсолютно всички пилоти, освен Леклер, излязоха на пистата, за да довършат теста на Пирели. Подобно на първата тренировка по-рано тази също завърши с червен флаг, след като Гуаню Джоу спря в секцията в стадиона с повреда.
Притеснителното е, че това не първа повреда в задвижваща система на Ферари този уикенд, тъй като по-рано и в Хаас имаха такава. Пиетри Фитипалди спря на пистата в първата сесия и се оказа, че Кевин Магнусен трябва да използва чисто нов двигател с вътрешно горене, което носи и санкция от пет места назад на стартовата решетка на датския пилот за неделната Гран При на Мексико Сити.
Уикендът на „Ерманос Родригес“ продължава днес с третата свободна тренировка, която ще започне в 20:00 часа българско време. Квалификацията в Мексико пък ще започне в 23:00 часа.
Снимки: Gettyimages