От началото на кариерата си във Формула 1 Макс Верстапен се състезава само за отборите на Ред Бул - първо в Торо Росо, а след това и в първия тим на Диди Матешиц. Последният договор на Макс с Ред Бул е до края на 2028 година, което означава, че той има шанс да кара за тима едва ли не до края на кариерата си, особено като се има предвид, че Макс обясни, че не планира да гони спортното дълголетие на Кими Райконен и Фернандо Алонсо.
Но договорът на Макс предвижда той да може да напусне предсрочно, ако резултатите на Ред Бул не са достатъчно добри. И двукратният световен шампион Миха Хакинен обясни, че тази възможност е напълно реална и до нея може да се стигне много бързо.
“Радвам се за Макс, тъй като той има дългосрочен контракт - заяви Хакинен. - Но винаги има риск някои от ключовите специалисти да не могат да създадат автомобила, от който има нужда пилотът. Когато стане това и представянето на отбора не е на ниво, пилотът започва да се пита дали не е време да смени отбора. Затова и не вярвам, че Макс ще остане в Ред Бул до самия край на кариерата си във Формула 1. Но това е моето лично мнение.”
Маса: Макс ще остане и след 2028
Хакинен добави още разсъждения в тази посока.
Верстапен разкри един проблем от 2022, който е щял да му коства титлата през 2021 година
“Историята на Формула 1 познава много случаи, в които пилотите сменят отборите, дори и с първия тим да са спечелили много титли - допълни финландецът. - Причините за това са различни - финансови, спад в представянето на отбора, търсене на нови предизвикателства и мотивация.”
Снимки: Gettyimages