От Ред Бул обясниха провалената квалификация на Верстапен в Сингапур

От Ред Бул обясниха провалената квалификация на Верстапен в Сингапур

Макс Верстапен бе на път да си гарантира полпозишъна за утрешната Гран При на Сингапур във Формула 1 по време на квалификацията на „Марина Бей“ по-рано днес. При условият на изсъхваща писта световният шампион бе един от последните пилоти, които започнаха летяща обиколка в решителната фаза на квалификацията.

Грешка на Ред Бул позволи на Леклер да спечели квалификацията в Сингапур
Грешка на Ред Бул позволи на Леклер да спечели квалификацията в Сингапур

При тези обстоятелства това винаги е от голямо значение и до края на втория сектор пилотът на Ред Бул бе изградил аванс от цели 0.905 секунди пред Шарл Леклер, който заемаше първата позиция в този момент. Само няколко завоя по-късно обаче Верстапен получи нареждане да не завършва обиколката си и да се прибера в бокса незабавно.

Така той не успя да подобри времето си и ще потегли едва осми в утрешния ден, докато Леклер ще има чиста писта пред себе си на старта. Още в момента, в който Верстапен бе повикан в бокса така спешно се появиха съмнения, че механиците на Ред Бул не са сложили достатъчно гориво в неговия автомобил.

Верстапен: Много зле се получи
Верстапен: Много зле се получи

Точно това потвърдиха и от лагера на „Биковете“ само няколко минути след края на квалификацията в Сингапур. Инженерите на Верстапен са имали сериозни съмнения, че той ще има достатъчно гориво, за да могат комисарите да направят проба на сместта след края на сесията, което може потенциално да доведе до дисквалификация и старт от бокса.

„Мисля, че объркахме сметките. Заредихме колата за 5 обиколки, но пистата много бързо се подобри и имахме време за още една, което беше много добре. Но е много важна да дадеш проба за горивото и решението беше много трудно, защото той подобряваше времето си с 2.5 секунди. 

„Ако не дадеш такава проба стартираш от бокса, което е жалко, защото колата имаше страхотно темпо и Чеко го показа. Само две стотни не му стигнаха за полпозишъна. Направихме живота си с Макс много труден за утре, но ще дадем всичко от себе си, тези коли поне могат да се състезават. Ще е важно Чеко да направи добър старт защото състезанието утре ще е дълго“, заяви шефът на Ред Бул Кристиан Хорнър пред нидерландската медия Viaplay.

Именно това коства на Себастиан Фетел втората позиция в Гран При на Унгария миналата година, а в миналото сме виждали доста случаи, в които пилотите нямат задължителния един килограм гориво в своя резервоар в края на квалификацията или състезанието. Отново Фетел загуби полпозишъна си в Абу Даби през 2012 година заради такъв проблем, а няколко месеца по-рано и Люис Хамилтън бе сполетян от същата съдба в Гран При на Испания.

Точно поради тази причина от Ред Бул този път избраха да заложат на сигурното и да извикат Верстапен в бокса, отказвайки се от полпозишъна, но гарантирайки си старт от първата половина на колоната, а не от нейното дъно.

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти