Привличането на Лионел Меси очаквано е увеличилo интереса към Пари Сен Жермен на всякакво ниво, което неминуемо е довело и да значими финансови ползи за френския клуб. Според данните аржентинецът е генерирал приходи в размер на 700 милиона евро за ПСЖ, които са постъпили в клубната каса чрез рекламни договори. След пристигането на Меси споразуменията с няколко глобални марки като Dior, Gorillas, Crypto.com, PlayBetR, GOAT, Smart Good Thins, Volt, Big Cola, Sports Wate и Autohero са станали още по-изгодни за парижани, защото са донесли с 13% повече приходи на клуба, твърди El Economista. Договори, които преди неговото идване са били на стойност между 3 и 5 милиона евро, са достигнали стойност между 5 и 8 милиона евро. В допълнение Меси е докарал на клуба още 10 нови спонсора.
ПСЖ привлече Меси като свободен агент, като аржентинецът подписа договор за две години. В първата от тях той получи 30 милиона евро, а през втория сезон трябва да прибере 40 милиона. Увеличението на приходите от спонсорските договори обаче със сигурност не само компенсира разходите по привличането на суперзвездата, но носи и немалко приходи на клуба.
Разбира се, продажбите на фланелки също са се увеличили, През последната година ПСЖ е продал над 1 милион фланелки на цена между 90 и 160 евро. Повече от 60% от тях са на екипи с името и номера на Лионел Меси.
Снимки: Imago