ФИА няма да променя правилата си заради Херта и Ред Бул

ФИА няма да променя правилата си заради Херта и Ред Бул

По непотвърдена информация от Международната автомобилна федерация (ФИА) няма да издадат суперлиценз на американеца Колтън Херта, което няма да позволи на настощята звезда на Андрети в Индикар да премине в екипа на Алфа Таури във Формула 1 догодина. 

Както е известно Херта и Ред Бул се разбраха за трансфера, но той изцяло зависеше от решението на ФИА дали американецът ще получи лиценз. Самият пилот няма събрани необходимите 40 суперлиценз точки и от Ред Бул се надяваха на изключение от правилника.

Алфа Таури и Херта са се разбрали, чакат ФИА
Алфа Таури и Херта са се разбрали, чакат ФИА

От ФИА обаче няма да се поддадат на напрежение на нито един от отборите и ще спази точните си правила и процедури. Това е едно от големите изисквания на новия президент на централата Мохамед бин Сулайем, който зае поста през декември миналата година.

Херта е изненадан от факта, че Ред Бул го искат в Алфа Таури
Херта е изненадан от факта, че Ред Бул го искат в Алфа Таури

„ФИА няма да се поддаде на напрежение от нито един от отборите при взимането на решения, свързани със суперлицензите. Президентът на ФИА налага ясна политика на управление и ние ще се съобразим с нея“, заявиха от ФИА пред motorsport.com.

Това навежда на мисълта, че Херта няма да получи суперлиценз, което пък ще доведе до нови промени в пилотския пъзел за 2023 година. От трансфера на Херта зависеше дали Пиер Гасли ще може да премине в Алпин, или не, като това решение на ФИА ще означава, че французинът ще остане във Фаенца.

Гасли стана заложник на трансфера на Херта
Гасли стана заложник на трансфера на Херта

В Алпин пък отново ще трябва да си търсят нов пилот след фиаското с Оскар Пиастри, а за основен фаворит за това се смята друг австралиец – Джак Дуън. Синът не петкратния световен шампион по мотоциклетизъм Мик Дуън в момента се състезава във Формула 2, където заема петото място в генералното класиране кръг преди края на сезона. Той ще трябва да завърши седми или по-напред в класирането, за да събере 40 суперлиценз точки, тъй като в момента той им 32 в своя актив.

В Алфа Ромео най-вероятно Гуаню Джоу ще запази своето място, а в Уилямс мястото на Никола Латифи ще бъде заето от Ник де Врийс или Логан Сарджънт. Решението на Йост Капито ще бъде тежко, като представянето на Де Врийс в Гран При на Италия днес ще бъде взето под внимание, особено спрямо темпото на Латифи на „Монца“. Вчера канадецът бе с над половин секунда по-бавен от своя нов съотборник, който имаше по-малко от половин час зад волана на FW44 преди квалификация в „Храма на скоростта“.

Снимки: © IndyCar

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички