Гран При на Италия този уикенд може би ще е една от последните възможности на Ферари да заличи част от негативните емоции в хода на сезона във Формула 1, в който Шарл Леклер и Скудерията стартираха като фаворити, а сега са безнадеждно далеч от лидерите Макс Верстапен и Ред Бул.
На “Монца” дългите прави отново ще са силното място на Ред Бул, а F1-75 Ферари се представя по-добре на трасето с бовни завои, но след въвеждането на директивата за борба с подскачането на автомобилиете, болидите на Скудерията вече изостават на различни видове трасета.
В квалификациите пилотите на Ферари остават силни с меките сликове, но в състезанията гумите им започват да прегряват, излизат от оптималния си работен температурен прозорец и губят сцепление и скорост.
Леклер: На "Монца" ще е още по-трудно!
На “Зандвоорт”, където няма дълги прави Леклер записа едва 6-ата по бързина обиколка, а разликата му с Макс Верстапен беше 0,761 секунди. По-бързи от Шарл бяха и пилотите на Мерцедес и Фернандо Алонсо с Алпин.
Сайнц с нова задвижваща система на “Монца”?
Според непотвърдена информация, във Ферари планират да се върнат към аеродинамичния пакет и настройки, използвани в Гран При на Франция, като тове ще бъде проверено в рамките на няколко изпитания в петъчните тренировки.
Розберг: Във Формула 2 и Формула 3 се справят по-добре от Ферари
“Монца” изисква аеродинамичен пакет с минимално притискане за възможно най-висока скорост на правите плюс колкото се може повече мощност от системата за задвижване. Предполага, че двигателите на пилотите на Ферари ще работят при повече натоварване и ще осигурят повече мощност.
Биното: Такива грешки не трябва да се случват
Най-вероятно Леклер ще използва задвижващата система, която се появи на колата му за “Спа”, но не беше използвана на “Зандвоорт”. Сайнц пък чака нова задвижваща система, заради която ще стартира по-назад. Разбира се, тези решения се отнемат от ресурса на двигагателите, но победата на “Монца” е много важна за Ферари
Снимки: Gettyimages