Вторият отбор на Ред Бул Алфа Таури публикува специално изявление вчера във връзка с конспиративните теории, които се появиха в интернет след края на Гран При на Нидерландия.
Причината за пораждането на тези теории е връзката на Алфа Таури с Ред Бул, както и нелогичните действия, поне на пръв поглед, на тима и Юки Цунода. Японецът първо спря на пистата заради проблем с гайката на едно от колелата му, после се върна до бокса се оказа, че всички с гумите е наред. Но пък Юки беше тръгнал да излиза и се наложи механиците да му стегнат отново коланите. Той тръгна да се връща на пистата и в края на алеята пред боксовете е станало ясно, че има сериозен проблем с диференциала и тогава за втори път му казаха по радиото да спре.
Разбира се, в социалните мрежи веднага започна дискусия дали от Алфа Таури не са спрели нарочно Юки, за да излезе кола на сигурността, в този случай виртуална, за да може лидерът в състезанието Макс Верстапен да получи безплатен бокс. Много фенове се обърнаха с обиди и квалификации към тима в интернет, като обект на техните атаки стана и стратегът на Ред Бул Хана Шмиц, която отново осигури отлична стратегия на Верстапен за победата му на „Зандвоорт”.
Пропадна ли сделката между Ред Бул и Порше?
В интерес на истината, един от тези, които първи се усъмниха в действията на Алфа Таури беше шефът на Мерцедес Тото Волф, който поиска ФИА да разследва работата на втория тим на Ред Бул. По подобен начин в края на миналата година и преди началото на този сезон Тото спекулираше, че не се знае дали Люис Хамилтън ще се върне във Формула 1 заради случилото се в Абу Даби.
Кога ще може Верстапен да си подпечата титлата за 2022 година?
В началото на седмицата техническата комисия на ФИА потвърди, че Цунода е спрял заради повреда в диференциала, а по-късно то получи предупреждение за „опасно пилотиране”, тъй като стана ясно, че е разхлабил коланите си още преди първото спиране. И тъй като тези предупреждения за Юки вече станаха пет, на „Монца” той ще стартира с 10 места назад.
Снимки: Gettyimages