Вторите свободни тренировки преди надпреварите за Гран При на Япония и Гран При на САЩ във Формула 1 ще бъдат удължени с 30 минути. Така те ще бъдат с рподължителност от 90 минути, а този допълнителен половин час ще се използва за тестване на гуми.
От Пирели искат да направят леки корекции по своите модели за следващата година, като основната промяна ще бъде върху предни гуми. Целта на италианския производител е те да бъдат направени по-здрави, за да може да се изчистин недозавиването, от което страдат почти всички отбори и пилоти през 2022 година.
Пирели променя конструкцията на предните гуми за 2023 година
„Вторите тренировки ще бъдат 90, а не 60 минути, което ще ни позволи да сме малко по-гъвкави. От гледна точка отборите ще е почти нормална втора тренировка. Мисля, че с този план имаме един компромис, но ще трябва да проверим дали всичко работи. Идеята е и в бъдеще да имаме такива тестове. Когато сме в Европа ще оставаме във вторник и сряда с някои отбори, за да тестваме.
„Ние обаче трябва да помослим и за задвижващите системи. С тези тестове ще има малко повече километри, отколкот отборите са планирали. Сложно е, защото всяко решение води и до други усложнения. Идеята да използваме втората тренировка е добра, така не задължаваме отборите да се местят на друга писта или да остават по-дълго някъде за изпитания във вторник и сряда.
„Така обаче използваме същите коли, които се използват и в състезанията, със същия двигател, така че километражът е проблем. Всеки път, когато имаме такава идея, я дискутираме няколко седмици, за да намерим финално решение, което работи за всички“, обясни ръководителят на програмата на Пирели Марио Изола.
Ако някоя от тренировките в Япония или САЩ бъде засегната от дъжд, то тогава като резервен вариант втората тренировка в Мексико ще бъде удължена, за да се компенсира загубеното време за тестване.
Снимки: Gettyimages