Шарл Леклер с Ферари ще стартира от дъното на стартовата решетка за Гран При на Белгия, тъй като ще получи нова задвижваща система, съобщиха днес от тима. Пилотът от Монако е на 80 точки от лидера в класирането Макс Верстапен девет кръга преди края на сезона, но това решение за “Спа” се очакваше от известно време насам.
Решението на Ферари е мотивирано от това, че на “Спа” изпреварванията ще са много по-лесни в сравнение със “Зандвоорт”, където ще е състезанието в първия уикенд на септември.
Промените по задвижващата система на Леклер предстои да бъдат потвърдени от ФИА, като Шарл ще получи последната версия, създадена от тима, която освон, че е по-надеждна, но е и по-мощна с около 15 конски сили.
Леклер: Ще е много трудно, но не съм се отказал
Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц няма да получи нова задвижваща система този уикенд, което означава, че ще бъде голямата надежда на Скудерията в битката в челото на класирането.
Леклер получава нов мотор в Белгия?
Интересното е, че Леклер може да не е единственият от лидерите в шампионата в дъното на стартовата решетка, тъй като Верстапен обясни вчера, че и на него му предстоят такива наказания заради добавяне на нови задвижващи системи.
Биното: Можехме да имаме поне 8 победи
Леклер вече записа едно състезание, в което стартира от дъното на стартовата решетка - в Канада, където успя да стигне до петото място на финала. С новия мотор Леклер ще е използвал пет задвижващи системи този сезон, които трябва да му стигнат до края на кампанията.
Снимки: Gettyimages