Колко пъти днес ще спре в бокса победителят в Гран При на Франция на пистата „Пол Рикар”? Това може би изглежда най-лесният въпрос от тази поредица от началото на сезона и въпреки, че вариантите за избор на стратегия не са много, шансът да се сгреши не е малък.
Според Пирели състезанието ще мине с две смени на гуми, въпреки че отборите ще се опитат да го направят само с един бокс, тъй като на „Пол Рикар” минаването през пита струва най-много време – заради ограничението от 60 км/ч и много дългата алея пред боксовете плюс влизането и излизането от нея.
Високите температури и деградацията на гумите са аргумент в полза на тезата на Пирели. Доставчикът на гуми очаква старт с Medium, после серия от обиколки с Hard и след втория бокс до финала пак с Medium. От италианската компания коментираха, че е възможна и стратегия с един бокс, но изпълнението й ще изисква много внимателен контрол върху състоянието и представянето на гумите.
Пилотите не са доволни от промяната в бокса на „Пол Рикар“
„На теория стратегията с един бокс е най-бързата в състезанието на „Пол Рикар”, но мисля, че повечето отбори ще изберат две спирания за гуми и ще използват моделите Medium и Hard”, обясни шефът на Пирели Моторспорт Марио Изола.
Леклер и Верстапен се изправят в нов дуел през 2022 година
При този модел на изграждане на стратегия, Шарл Леклер, който стартира от полпозишън днес, ще има предимство. Той е единственият пилот, който разполага с два нови комплекта Medium и един нови Hard. Преките му съперници в челото на колоната разполагат с по два нови комплекта Hard и по един Medium.
Снимки: Gettyimages