Toyota завоюва 5-та поредна победа в „24-те часа на Льо Ман“

Японският производител Toyota завоюва своята пета поредна победа в легендарната надпревара за „24-те часа на Льо Ман“ след ново контролирано каране на пистата „Сарт“.

Единственият проблем за Toyota дойде приблизително седем часа преди финала, когато автомобилът с №7 се прибра в бокса с проблем в хибридната система. Така миналогодишните победители Хосе Мария Лопес, Майк Конуей и Камуи Кобаяши загубих повече от обиколка, което ги лиши и от шанса да повторят своя успех.

В същото време екипажът с №8 на Брендън Хартли, Себастиен Буеми и новобранеца в японския екип Рио Хиракава, който потегли от полпозишъна, нямаше никакви проблеми и стигна до победата. За Toyota №8 това е четвърта победа в последните пет години, като единствени Буеми е бил част от всяка една от тях.

През 2018 и 2019 швейцарецът си партнира с Фернандо Алонсо и Казуки Накаджима, докато преди две години двукратният шампион във Формула 1 бе заменен от Хартли. За новозеландеца това е общо трета победа в генералното подреждане в „24-те часа на Льо Ман“, тъй като освен през 2020 той има и една победа през 2017 година. Тогава обаче той си партнира с Ърл Бамбър и Тимо Бернхард в екипа на Porsche. За Хиракава това е първи успех на „Льо Ман“ в неговото общо трето участие и първо в топ класа – Hypercar.

Тройката в общото класиране в 90-то издание на „24 часа на Льо Ман“ допълни прототипът на Glickenhaus с №709 на Райън Бриско, Франк Миле и Ричърд Уестбрук, които завършиха на пет обиколки зад победителите. Четвъртата позиция бе за техните съотборници с №708 (Пипо Дерани, Ромен Дюма и Оливър Пла). Последното място в Hypercar бе за Alpine №36 (Нико Лапиер, Андре Неграо и Матьо Ваксивиер), който завърши на 18 тура от първото място след няколко прибирания в бокса с технически проблеми и щети от инциденти на пистата.

В LMP2 състезанието напълно очаквано бе изключително оспорвано като в крайна сметка победата бе за Jota №38 на Роберто Гонзалес, Антонио Феликс да Коща и Уил Стивънс. На финала след всичките 24 часа те имаха преднина от 2:21 минути спрямо Prema №9 на Роберт Кубица, Луи Делетра и Лоренцо Коломбо. Тройката бе допълнена от втория екипаж на Jota, с номер 28, в който бяха Джонатан Абърдийн, Ед Джоунс и Оливър Расмусен.

В GTE Pro не бе по-малко интересно като победата в последната надпревара на „Льо Ман“ в този клас грабна Porsche №91 (Джанмария Бруни, Рихард Лийц, Фредерик Маковиеки). Второто място бе за миналогодишните победители от Ferrari №51 (Джеймс Каладо, Алесандро Пиер Гиди, Даниел Сера), а тройката допълни другият заводски екипаж на „Черните кончета“, този с №52 (Антонио Фуоко, Мигел Молина, Давиде Ригон).

Двата автомобила на Corvette с номера 63 (Ники Кацбург, Антонио Гарсия, Джордан Тейлър) и 64 (Томи Милнър, Алекс Симс, Ник Танди) изобщо не финишираха след различни проблеми в хода на дистанцията. Първо №63 спуска гума с падането на нощта, което доведе до известни поражения по корпуса на колата, а след това имаше и други технически затруднения. №64 пък бе в борбата за първото място, но 6 часа преди финала напусна състезанието след инцидент с прототипа на AF Corse от LMP2 на правата „Мулсан“, в който вината бе изцяло на Франсоа Перодо. 

В GTE Am успехът бе за TF Sport AMR №33 (Енрике Чавес, Бен Кийтинг, Марко Сьоренсен), пред WeatherTech Porsche №79 (Жулиен Андлауер, Купър Макнийл, Томас Мерил) и Northwest AMR №98 (Паул Дала Лана, Дейвид Питард, Ники Тийм).

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички