Как Ферари загуби състезанието в Монако

Серхио Перес с Ред Бул спечели Гран При на Монако вчера като се възползва от агресивната стратегия на тима, както и от лошия късмет на Карлос Сайнц, който загуби много време зад Никола Латифи с Уилямс.

Но да караме поред.

Шарл Леклер стартира от полпозишън и поведе колоната при успешния опит за начало на състезанието. Още в 16 обиколка обаче Ред Бул и Перес взеха инициативата - тогава мексиканецът спря за гуми интермедия. Във Ферари реагираха, но закъсняха и по-важното беше, че в бокса на Скудерията не отчетоха колко са по-бързи гумите интермедия при условията на пистата точно в този момент. Пресичащата стратегия на Серхио спрямо Леклер проработи отлично - Шарл беше повикан в бокса за гуми интермедия едва 18 обиколка, а не още в 17-ата както се очакваше.

Перес и Ред Бул излъгаха Ферари в сложните условия и заслужено триумфираха в Монако
Перес и Ред Бул излъгаха Ферари в сложните условия и заслужено триумфираха в Монако

В този момент Леклер загуби състезанието, тъй като Перес вече беше пред него, но Ферари все още имаше шансове да спечели победата със Сайнц.

Ферари оспорва победата на Перес
Ферари оспорва победата на Перес

Карлос беше начело на колоната, като идеята му беше да пропусне бокса за гуми интермедия и да спре направо за сликове. Той, както и Перес, който беше веднага зад него трябваше да спират поне по още веднъж за нови гуми.

Протестът на Ферари не успя, Перес запази победата си в Монако
Протестът на Ферари не успя, Перес запази победата си в Монако

Следващият решаващ момент беше в 21-22 обиколки. Гумите интермедия на колите на Ред Бул все още работеха добре, но дойде моментът за преминаване към сухи гуми. Сайнц пое този риск, но при връщането си на пистата се оказа зад Никола Латифи с Уилямс и с твърдите сликове кара почти цяла обиколка зад канадеца. Както сметна Сайнц - 12 завоя зад Латифи и тези загубени ценни секунди се оказаха много важни. Това закъснение позволи на Перес да приложи прескачаща стратегия срямо Сайнц и тя проработи.

Защо протестите на Ферари срещу Перес и Верстапен бяха отхвърлени
Защо протестите на Ферари срещу Перес и Верстапен бяха отхвърлени

По същото време - пак в 21 обиколка, Леклер, който загуби няколко секунди зад Сайнц в бокса, където беше повикан за сухи гуми беше прескочен и от Макс Верстапен. При първата стратегическа грешка на Ферари Леклер се озова от първо на трето място, а сега загуби още една позиция.

Леклер: Ферари направи твърде много грешки
Леклер: Ферари направи твърде много грешки

Но победата на Перес не дойде само заради грешките на Ферари. Серхио демонстрира отлично темпо с гумите интермедия и записа много бързо последна обиколка преди бокса за сухи, който дойде в 22 обиколка.

Сайнц: Загубих победата заради кола, затворена с една обиколка
Сайнц: Загубих победата заради кола, затворена с една обиколка

Оттам нататък вече беше ясно, че няма да има повече спирания в бокса, тъй като нямаше как да бъдат направени пълния брой обиколки, а състезанието ще бъде ограничено от времето, т.е не трябва да надхвърли 3 часа.

Хорнър: Перес има шанс като Макс за титлата
Хорнър: Перес има шанс като Макс за титлата

Перес вече беше начело след връщането на всички лидери на пистата със сухи гуми и със Сайнц зад него и третата позиция на Верстапен единственият шанс на мексиканеца беше да не допуска да бъде изпреварен защото ако Карлос беше минал пред него, най-вероятно щеше отново да има заповеди от бокса, за да пропусне Макс напред.

Спирането на състезанието в 30 обиколка заради катастрофата на Мик Шумахер позволи на пилотите на Ред Бул да получат средно твърди гуми, а във Ферари решиха да останат с твърдите с идеята, че ще имат предимство в края на надпреварата. Което така и не се случи и Сайнц и Леклер нямаха възможност да минат напред.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти