Джордж Ръсел записа най-доброто време в рамките на втората свободна тренировка преди дебютната надпреварата за Гран При на Маями. Пилотът на Мерцедес единствен успя да слезе под 90 секунди за обиколка в рамките на втория час за подготовка, стигайки до 1:29.938 по време на квалификационните симулации във втората половина на сесията.
По този начин той победи с 0.106 Шарл Леклер, който бе най-бърз в първата сесия по-рано днес. Тройката с изоставане от 0.212 затвори Серхио Перес от Ред Бул, а четвърти се нареди вторият пилот на Мерцедес Люис Хамилтън, който бе с 0.241 по-бавен от своя съотборник.
Втората тренировка се разви по изключително неприятен начин за вторите пилоти на Ферари и Ред Бул Карлос Сайнц и Макс Верстапен, които сумарно направиха десет обиколки в рамките на сесията. Девет от тях бяха направени от Сайнц, който за трети пореден уикенд допусна сериозна грешка и се удари в бетонната стена край пистата.
Испанецът загуби контрол над своя болид при преминаването на завои 13 и 14 в края на втория сектор и нямаше шанс да избегне контакта със стената, което доведе и до спирането на тренировката за близо 15 минути. При удара си в стената той унищожи двете леви окачвания на своя болид, създавайки много работа за механиците на Ферари преди утрешните две сесии.
Не по-малко работа ще имат и механиците на Верстапен, чийто първи ден в Маями бе изпълнен с технически проблеми. В първата тренировка по-рано днес световният шампион направи само 14 обиколки заради проблеми в охлаждането на неговия RB18. Вторият час за подготовка обаче се разви още по-катастрофално за нидерландеца, който направи само един тур, при това с много ниска скорост.
Причина затова бе проблем в хидравликата на колата на Верстапен, която в началото на сесията дори не бе сглобена, тъй като от Ред Бул решиха превантивно да сменят скоростната му кутия след прегравянето от първата сесия. Само пет завоя след излизането си на пистата във втората тренировка обаче шампионът се оплака, че воланът му е много „тежък“ и той веднага се върна в бокса, приключвайки участието си за днешния ден.
Проблем в рамките на втория час за подготовка имаше и Никола Латифи, който спря на пистата в рамките на последните 15 минути, което доведе до второ спиране на сесията. Заради него пилотите останаха с много малко време за състезателни симулациите, за каквито те имаха само девет минути. Валтери Ботас пък въобще не излезе на пистата във втората тренировка заради неговата катастрофа в рамките на първата.
Първият в историята уикенд за Гран При на Маями продължава с третата свободна тренировка, която е предвидена за 20:00 часа българско време в събота (7 май).
Снимки: Imago