Ръководителят на програмата на Пирели във Формула 1 Марио Исола призна, че бъдещето на италианската компания в спорта не е сигурно след изтичането на настоящия договор в края на 2024 година.
Пирели се завърна във Формула 1 през 2011 година когато замени Бриджстоун като единствен доставчик на гуми. Инженерите на Пирели имаха поставена задачата да създадат смеси, които да се износват бързо, за да бъдат принудени пилотите да правят повече спирания в бокса в хода на състезанията.
Пирели започва тестовете на гумите за 2023-та следващата седмица
Много бързо обаче тази стратегия започна да дава негативи, тъй като се стигна до експлозии на гумите, най-вече във Великобритания през 2013 година. След тях конструкциите бяха направени по-здрави, а самите смеси по-твърди. Това обаче не реши проблема с прегряването на сликовете, който си остава и до ден днешен, въпреки преминаването към 18-инчова конструкция.
Заради пандемията от коронавирус изборът на нов доставчик на гуми бе забавен, а договорът на Пирели бе удължен до 2024 година, след като първоначално той бе до 2023-та. Самият Исола потвърди, че решените дали Пирели ще остане във Формула 1 не е негово или на Пирели, а на ФИА.
В Пирели са доволни от представянето на новите гуми
„Решението не е в нашите ръце, но като цяло ние натрупахме опит и искаме да продължим. Получихме удължението за 2024, но знаете, че този договор е въпрос на процес на наддаване и ФИА, заедно с Формула 1, трябва да решат как да процедират.
„Търгът обикновено започва в година и половина преди изтичането на настоящия договор и приключва половин година по-късно, за да може новият производител да има достатъчно време, за да се подготви. Надяваме се скоро да започнем да дискутираме бъдещето си с Формула 1, но в момента има много неща, които се случват и трябва да се дискутират детайлно.
„Това обаче е един търг и накрая най-добрата оферта ще спечели“, заяви Исола.
Снимки: Gettyimages