Новият технически регламент за сезон 2022 във Формула 1 върна отборите към проблеми от началото на 80-те години, когато колите използваха т.нар. “Граунд ефект”, преди той да бъде забранен. Подскачането на автомобилите се срещаше и тогава, като се проявяваше по същия начин - на висока скорост на правите.
Най-добре с подскачането на новите коли на правите се справят Ферари и Ред Бул, а според бившия пилот във Формула 1 и настоящ шеф на DTM Герхард Бергер за това има интересна причина - много от важните специалисти в двата тима вече са се борили с този проблем.
“През 80-те години колите във Формула 1 също подскачаха на висока скорост - обясни австриецът. - И създателят на аеродинамиката на автомобилите на Ред Бул Ейдриън Нюи е наясно какво трябва да се направи с това, тъй като вече се е сблъсквал с този проблем. Същото важи и за съветника на Ферари Рори Бърни, който също показа прекия път за справянето с тези трудности.”
Макс: Цял уикенд имаме проблеми
Бергер не пожела да навлиза в повече подробности за това какво правят двата тима, но е факт, че при Ред Бул подскачането беше елиминирано за началото на сезона, а при колите на Ферари то все още присъства, но за разлика от Мерцедес, автомобилите на Скудерията не губят от скоростта си на правите.
Защо Ред Бул бяха по-бавни от Ферари в Мелбърн
Бергер, който е карал и за Ферари, коментира и завръщането на италианците в челото.
Във Ферари смятат, че е рано за заповеди от бокса
“Ферари си остава ядрото на Формула 1 - обясни австриецът. - Когато Ферари прекара дълго време по-назад в класирането, както стана през 2020 и 2021, то това не се отразява добре на световния шампионат, а когато Ферари е на върха - това засилва интереса към шампионата. В момента гледаме страхотна битка между Ферари и Рез Бул, а ако в нея се включи и Мерцедес, ще стане отлично.”
Снимки: Gettyimages