В Мерцедес бързо решават проблемите си

Пилотите на Мерцедес отново се възползваха от проблемите на тези, които бяха пред тях, в случая Макс Верстапен и си тръгнаха от Мелбърн с трето и четвърто място в Гран При на Австралия. Джордж Ръсел се качи на подиума и заема второто място в класирането на пилотите, а Люис Хамилтън беше близо до него, но поизостана заради греещия му двигател. Освен това, Мерцедес има с 10 точки повече от Ред Бул в класирането при конструкторите.

Новият автомобил на Мерцедес W13 и в Австралия показа, че е достатъчно надежден, макар и все още да изостава от колите на Ферари и Ред Бул като скорост.

В хода на състезанието ясно се виждаше, че при Хамилтън и Ръсел подскачането на колата на правите е сериозно намаляло, което означаваше и не толкова голяма загуба на максимална скорост. Хамилтън дори имаше възможност за известно време да се съпротивлява на атаките на Серхио Перес, дори когато мексиканецът използваше DRS системата си. Може би новото задно крило, което в Мерцедес използваха за първи път в Австралия е дало очакваните резултати?

Има и още един момент, който трябва да бъде отбелязан като доказателство за прогреса на Мерцедес - в началото на уикенда пилотите на тима имаха сериозни проблеми с прегряването на твърдите гуми, но в неделя, в състезателни условия това не притесняваше толкова много Хамилтън и Ръсел. А по-добрата работа с тях позволяваше или ще позволява в най-близко бъдеще по-дълги серии от обиколки, тъй като “Албърт парк” Ръсел и Хамилтън износваха гумите по-бавно от Леклер, Верстапен и Перес, но нямаха скорост да ги догонят.

Хамилтън: Не очаквахме трето и четвърто място
Хамилтън: Не очаквахме трето и четвърто място

Но главният инженер на Мерцеден Андрю Шовлин не обещава бърза и голяма промяна в представянето на тима. Промените в първия голям пакет подобрения на W13, предназначен за “Имола” няма да позволят на Мерцедес да съкрати изоставането от лидерите. Но пък явно посоката е правилна. 

Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички