Как ще се развие битката между Ферари и Ред Бул?

От началото на сезона във Формула 1 пилотите на Ред Бул и Ферари поднесоха на феновете две изключително интересни и оспорвани състезания, а световният шампион Макс Верстапен и Шарл Леклер взеха по една победа.

Много специалисти обаче са на мнение, че много по-важно за развитието на сезона ще е състезанието, от което феновете виждат много малко - това по развитието на колите на двата отбора.

В Саудитска Арабия Леклер и Верстапен проведоха оспорван двубой за лидерството, продължил 10 обиколки, като в крайна сметка спечели Макс, а предимството на колата на Ред Бул, макар и неособено голямо, се оказа достатъчно за победата. Все пак разликата между тях на пистата нито веднъж не надхвърли 2 секунди, когато двамата се преследваха.

Леклер успяваше да вземе предимство в по-техничната част на пистата, а Верстапен - на правите заради по-високата максимална скорост на колата му и когато изпревари Шарл, той не успя да го догони до финала, за да атакува отново.

Макс: Бяхме по-бързи на правите и спечелихме
Макс: Бяхме по-бързи на правите и спечелихме

Шефът на Ферари Матиа Биното прогнозира, че представянето на пилотите на отборите в челото на класирането на пистата оттук нататък ще се определя от дребни и на пръв поглед незабележими промени по автомобилите им.

Леклер: Без DRS състезанията във Формула 1 ще са скучни
Леклер: Без DRS състезанията във Формула 1 ще са скучни

Той даде пример със състезанието в Саудитска Арабия, където колата на Ферари беше по-добре притисната в завоите, но с по-ниска скорост на правите и обясни, че в Ред Бул са тръгнали по същия път в началото на уикенда, но след това са се отказали от настройки в тази посока. И това се е оказало правилното решение, тъй като в хода на състезанието износването и деградацията на гумите са се оказали по-слаби от очакваното.

Биното: Ред Бул имаха предимство и го използваха
Биното: Ред Бул имаха предимство и го използваха

От Ред Бул вече обявиха, че планират сериозна модернизация на RB18 за състезанието на “Имола” на 24 април, докато от Ферари засега се задоволиха с обяснението, че за старта в Австралия на 10 април по F1-75 няма да има големи промени. Но не са казали нищо за домашния си старт на “Имола”, като е логично да очакване сериозен пакет подобрения и при тях за първия европейски старт. 

Ред Бул ще подобрява колата си за “Имола”
Ред Бул ще подобрява колата си за “Имола”
Следвай ни:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички