С въвеждането на тавана на бюджетите във Формула 1 ролята на клиентските отбори стана още по-важна. С тяхна помощ и без увеличаване на разходите доставчиците на двигатели и компоненти получават повече информация. Така отборите работят по-ефективно и решават по-бързо проблеми, с които не биха се справили сами. Клиентите – защото нямат достатъчно добри инженери и технически мощности, а доставчиците – без да харчат допълнителни пари.
Макларън и Алпин нямат клиентски тимове, даже тимът на Зак Браун получава двигатели от Мерцедес, но двата отбора обърнаха внимание на прогреса на Хаас в началото на сезон 2022.
Американският тим вече получава колите си от Маранело, отделно Ферари прехвърли солидна група инженери под ръководството на Гюнтер Щайнер и позволи на Хаас да използва изследователските мощности на Gestione Sportiva. В резултат на тази трансформация и преместването на Хаас в Маранело, Макларън и Алпин се оказаха зад най-слабия отбор от миналата година.
Щайнер: Няма да запазим третото място, но продължаваме да мечтаем
Затова и двата тима се обърнаха към ФИА с молба да бъдат изяснени финансовите и техническите отношения между Хаас и Ферари, както и дали те отговарят на спазването на тавана на бюджетите.
Сайнц предупреди съперниците на Ферари
Тим шефът на Макларън Андреас Зайдл потвърди в Бахрейн, че тези отношения „безпокоят” британския тим.
Снимки: Gettyimages