Световният шампион във Формула 1 за 1978 година Марио Андрети анализира финала на предишния сезон пред испанския вестник AS, като критикува Люис Хамилтън за битката му срещу Макс Верстапен и защити действията на вече бившия рейс директор Майкъл Маси.
Световната титла за миналата година във Формула 1 се реши в последната обиколка на последното състезание в Абу Даби, когато Верстапен догони и изпревари лидера Хамилтън. С победата Макс взе и титлата. Според Андрети обаче, Люис е можел да парира решителната атака на Верстапен.
Макс Верстапен е новият световен шампион във Формула 1 след пълна драма в Абу Даби
“От моя гледна точка, когато състезанието беше подновено при зелен флаг, Хамилтън беше достатъчно бърз. Но когато двамата стигнаха до завой №4, Верстапен беше много близо и Хамилтън му остави вратата отворена. Мисля, че можеше да направи повече в тази ситуация. Разбира се, Макс имаше нови гуми, но колата на Мерцедес беше по-силна. Състезанието беше вълнуващо и Верстапен заслужи титлата. Неговото съперничество с Хамилтън се отрази изключително положително на спорта”, обясни американската легенда.
Андрети коментира и историята около освобождаването на Майкъл Маси от поста рейс директор във Формула 1. Решенията на Маси в Гран При на Абу Даби предизвикаха много коментари, особено рестартирането на състезанието без всички коли, затворени с една обиколка да се изтеглят от челото на колоната. Според Марио, Маси е взел правилното решение в този случай.
“Когато Маси осъзна, че до края на състезанието не остава много, той направи така, че то да не завърши зад кола на сигурността. Мисля, че това беше правилното решение. Гран При на Абу Даби беше най-важното състезание за сезона и финал зад колата на сигурността щеше да е пълен провал”, категоричен е Андрети.
Майкъл Андрети получи подкрепа от Уилямс
И накрая, Марио коментира и проекта на сина му Майкъл за участие във Формула 1 - новият американски тим трябва да застане на старт за началото на сезон 2024 в световния шампионат.
Андрети: Хаас не иска да си продаде отбора
“Проектът си е изцяло негов, аз му помагам само отстрани. Майкъл не се е отказал от идеята да участва във Формула 1. Дори и сега това да не е възможно, той няма намерение да се отказва”, обясни Марио, който беше първият, който съобщи, че Майкъл има принципна договорка за доставка на задвижващи системи с Алпин.
Снимки: Gettyimages