Не е тайна, че през миналата година Майкъл Андрети водеше преговори за закупуването на контролен пакет акции в компанията Заубер, която отговаря за отбора на Алфа Ромео във Формула 1.
В крайна сметка тези преговори не доведоха до нищо, освен да засилят амбицията на Андрети да създаде собствен отбор. Синът на световния шампион във Формула 1 за 1978 година вече подаде заявка за влизане в спорта за сезон 2024.
Андрети подаде заявка за участие във Формула 1 от 2024 година
По време на преговорите със Заубер един от пилотите на Андрети в Индикар – Колтън Херта дори е прекарал седмица в Хинвил, като още в третия си ден в симулатора на отбора е бил по-бърз от тогавашните титулярни пилоти Кими Райконен и Антонио Джовинаци. Това разкри в интервю за YouTube канала на Дейвид Ланд Марио Андрети, който говори още и за кариерата на своя син Майкъл,
Андрети ще използва двигатели на Рено
„Майкъл, той излезе от кокпита твърде рано. Ако сравним моята кариера с неговата, ще видим, че той се отказа в пика на силите си. Той обаче гледаше повече в бъдещето си и винаги е искал да стане собственик на отбор, той обича бизнес аспекта на това.
Тото Волф: Андрети ще трябва да докаже стойността си, за да влезе във Формула 1
„Виждате колко разновиден е той. Не знам за друг собственик на отбор, който да участва в толкова различни шампионати. Вижда се и в „Пътя към Инди“, как той развива таланти.
„Един от тях е Колтън Херта. Той отиде в Европа на 15 и се състезава рамо до рамо с вече утвърдени имена във Формула 1 като Ландо Норис в дните им във Формула 4. След това той се върна в Щатите и стигна до най-високото ниво тук и бързи се озова на върха на почетната стълбичка. Не със стратегия или късмет, но със скорост.
В Алпин искат да работят с Майкъл Андрети
„Когато се водеха преговорите със Заубер той прекара една седмица в симулатора в Швейцария. Още на третия ден той бе по-бърз отколкото Джовинаци и Райконен някога са били и ние нямахме търпени той да подкара истинска кола от Формула 1. Това щеше да се случи още на теста в Абу Даби, но сделката пропадна. Причина за това бе желанието на стария собственик да запази 20% от акциите, но и пълния контрол, което нямаше как да стане“, каза Андрети-старши.
Снимки: © IndyCar