Войната между Русия и Украйна може да коства пилотското място на Никита Мазепин в тима на Хаас във Формула 1.
Младият руснак е силно подкрепян от компанията Uralkali, чийто изпълнителен директор е неговият баща Дмитрий Мазепин. Той обаче е в близки отношения с руския президент Владимир Путин, което породи съмненията за бъдещето на неговия син във Формула 1.
Хаас премахва руския си спонсор за последния ден на тестовете във Ф1
От Хаас вече свалиха логата на Uralkali за последния ден на предсезонния тест в Барселона, а бъдещите отношения между двете страни ще бъдат дискутирани идната седмица. Ако се стигне до раздяла между тях, което е повече от вероятно, то тогава и Мазепин е много вероятно да загуби мястото си в американския екип.
Хаас ще дискутира бъдещите си отношения с Мазепин и Uralkali следващата седмица
Това означава, че той ще си търси втори пилот по-малко от месец преди началото на сезон 2022, който започва на 20 март в Бахрейн. Ръководителят на Хаас Гюнтер Щайнер вече заяви, че първият избор на тима ще е Пиетро Фитипалди, който вече има два старта за американския отбор. Бразилецът стори това в края на 2020 година, когато замени Ромен Грожан за финалните две състезания, след зловещата катастрофа на французина в Бахрейн.
Хаас обяви първия си избор за заместник на Мазепин, ако се стигне до раздяла с руснака
Главният партньор на Хаас – Ферари обаче предпочита вторият кокпит да отиде в ръцете на Антонио Джовинаци. Италианецът прекара последните три сезона в Алфа Ромео, a през 2022 той е един от резервните пилоти на „Черните кончета“, като паралелно с това се състезава във Формула Е.
Първият кокпит на Хаас ще остане притежание на Мик Шумахер, който също е едно от протежетата на Ферари. Ако и Джовинаци премине в американския екип, то той ще заздрави отношенията си със славната италианска марка. Отношенията между двете компании вече и без това са близки, като от миналата година Хаас разполага със собствен цех в базата на Ферари в Маранело, където се разработва и произвежда VF-22.
Снимки: Gettyimages