Volvo с ръст от 60% в продажбите на електрифицирани автомобили

Volvo с ръст от 60% в продажбите на електрифицирани автомобили

Добрите Volvo резултати затвърждават нарастващата популярност на Recharge гамата с напълно електрически или хибриден задвижващ агрегат. Recharge продажбите са със 63,9% повече спрямо 2020 г. и представляват 27% от общите продажби на компанията през 2021 г.

Volvo Cars реализира 64 436 автомобила през декември 2021 – с 18,1% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година. Резултатът е повлиян от продължаващия недостиг на компоненти, който се отрази негативно на производството и доставките. Генерално търсенето на шведската марка продължава да бъде силно.

Изцяло електрическото Volvo XC40 Recharge е вече у нас
Изцяло електрическото Volvo XC40 Recharge е вече у нас

Почти 40% от световните продажби на Volvo през декември са Recharge модели,  от които изцяло електрическите автомобили са 7,4 на сто. В Европа делът на Recharge е почти 60%, докато в САЩ той е близо 30% от общия обем на продажбите.

В САЩ компанията регистрира 10,9% ръст в продажбите, а в Китай резултатът е с 3% по-добър от този през 2020, достигайки 171 676 предадени автомобила.

В Европа Volvo също отбелязва ръст, достигайки 293 471 автомобила, близо 2% повече от миналата година. Добрите резултати на стария контитент са подкрепени от силното търсене на автомобилите Recharge.

XC60 продължава да бъде най-продаваният модел на Volvo Cars за 2021 г. в световен мащаб. На второ място е градският SUV XC40, а на трето – флагманът Volvo XC90.

Volvo започва производството на новото C40 Recharge
Volvo започва производството на новото C40 Recharge

Годината е успешна за едни от най-сигурните автомобили и в България, където продажбите са с 31.4% повече спрямо 2020, а plug-in хибридите се удвояват и достигат 20% от общите продажбите. Бестселър продължава да бъде XC90, заемайки 1/3 от продадени Volvo автомобили у нас.

Краят на 2021 отбеляза и летящ старт за първия изцяло електрически модел на Volvo – XC40 Recharge, като само за месец квотата за модела беше разпродадена.

Тези успехи са в унисон със стратегията на Volvo до 2025 година 50% от световните продажби на компанията да са електрически, а останалите 50% – хибириди.

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти