Въпреки че сезон 2021 в MotoGP завърши едва минала неделя отборите и пилотите вече са изцяло фокусирани върху подготовката си за следващата кампания. Тя започна с двудневни тестове на испанската писта „Херес“, което ще е последен шанс за всички да изпробват новостите си преди зимната пауза в шампионата.
След първи ден на изпитания световният шампион Фабио Куартараро остана силно недоволен от малкото и несъществени подобрения, с който разполагат в Yamaha. Според него японският производител все още не е излекувал най-голямата си слабост, а именно максималната скорост на правите.
„Чувствам се добре на мотора, но топ скоростта ни още е ниска. Тя е много важна, най-важното. Шасито ни е добре и нямаме какво много да подобряваме по него, но топ скоростта е нещо, за което съм говорил с Yamaha. Тя ни трябва, за да се борим в състезанията и да правим по-лесни изпреварвания.
„На теста в „Мизано“ изпробвахме почти същия мотор, ако трябва да сме честни това е същата машина. Изпробвахме някои нови неща, но те бяха основно по електрониката, същото правихме и на „Мизано“. Трябва да се свърши още работа. Това е само първата стъпка в развитието на мотора и се надявам на „Сепанг“ през февруари да сме по-добре.
„Имаме още неща, които ще изпробваме тук, но честно надявах се на повече. Надявам се, че просто не показват най-доброто, което да пазят за „Сепанг“, където да имаме повече скорост. Това е най-важното. Имаме три месеца да намерим тази мощност.
„Няма да казвам, че моторът ни за 2021 беше перфектен, защото перфектният мотор не съществува, но основата ни е много добра. Просто ни липсва много, много топ скорост и аеродинамика, затова натискам за тези подобрения всеки ден. Тук не видях очакваното“, каза световният шампион.
Сателитният пилот на Yamaha Андреа Довициозо също направи своите първи километри с машината за 2022 година, след като изкара пет старта на тази от 2019. Италианецът също не остана много впечатлен от подобренията, но подчерта, че „Херес“ не е най-подходящата писта за тестване на максималната скорост.
„Първо, „Херес“ не е писта, на която да разберем мощността, защото я използваме само за секунда. Не е истински тест, но със сигурност крачката напред не е голяма. Аз обаче не съм в същата ситуация като заводския отбора. Мисля, че те изпробват различни неща. Със сигурност ако имаме повече мощност ще е по-добре, защото ще спечелим наистина много. За мен обаче винаги е било по-важно сцеплението, а не мощта“, заяви трикратният световен вицешампион в кралския клас.
MotoGP с рекордните 21 старта през 2022
Днес е последният ден на изпитания преди зимната пауза в MotoGP. Първите такива след Нова Година ще се проведат на 5 и 6 февруари на „Сепанг“ в Малайзия, а индонезийската „Мандалика“ ще приеме последния предсезонен тест за 2022 година от 11 до 13 февруари. Първият старт за сезон 2022 в MotoGP ще бъде за Гран При на Катар на 6 март.
Снимки: Gettyimages