Световният шампион във Формула 1 за 2016 година Нико Розберг разкри защо е решил да прекрати своята кариера само дни след като завоюва своята единствена корона.
Германецът шокира целия спортен свят с решението да не защитава своята титла през 2017, което обявено в навечерието на Галата на ФИА, на която той получи така желания от него трофей. За него този триумфи дойде след години на кораво съперничество с Люис Хамилтън, който бе спечелил титлите през 2014 и 2015.
Нико Розберг е отказал 100 милиона и предложение да продължи кариерата си
„Ако ме попитате кога реших да се оттегля ще ви кажа „два метра след финалната линия в Абу Даби“, това беше моментът. Бях дал всичко от себе си. Беше въпрос дали искам да продължа да живея този живот, въпреки че вече бях изпълнил мечтите си, или да се оттегля и да имам нов, по-нормален живот“, заяви Розберг.
Бившият пилот на Уилямс и Мерцедес също така разкри и кой според него е бил ключовият момент в битката му с Хамилтън през 2016.
„Ключовият момент бе на „Сузука“ където спечелих полпозишъна с две стотни. Люис бе на предварителна първа позиция, но аз го победих с минимална разлика. Тези две стотни за мен бяха резултат от загубата на мускулна маса в краката, след като спрях да карам колело през лятото.
„Един килограм е равен на около три стотни на обиколка и аз търсех по-добро представяне, гледах какво може да ми даде най-малкото предимство. Вече бях много слаб и изчистен от към мазнини и нямах какво повече да свалям, но можех да се отърва от тези мускули в краката и го направих в период от два месеца и това бе достатъчно за пола в Япония.
Розберг разкри какво е променил за да победи „безмилостния“ Хамилтън
„Според мен Люис беше ядосан, че загуби квалификацията и бе отнесен до края на уикенда. Обърка си старта и потъна до осмото място, след което успя да завърши трети, докато за мен беше лесна победа. Това ми даде огромно предимство в шампионата, което се оказа решаващо“, каза германецът.
Той е единвтеният пилот, който е успявал да победи Хамилтън в турбохибридната ера на Формула 1, която започна през 2014 и донесе безпрецедентен период на доминация от страна на Мерцедес.
Снимки: Gettyimages