Баная спечели титаничния дуел с Маркес и записа първа победа в MotoGP

Франческо Баная успя да превърне полпозишън №50 на Ducati в своята първа победа в MotoGP, след като триумфира в един титаничен дуел с Марк Маркес (Honda) в Гран При на Арагон.

Баная победи Милър и донесе полпозишън №50 на Ducati в MotoGP
Баная победи Милър и донесе полпозишън №50 на Ducati в MotoGP

След едни сравнително скучни 20 обиколки на „Моторланд Арагон“ последните три бяха изпълнени с множеството атаки от страна на шесткратния шампион в кралския клас. Във всичките тези атаки Баная запази хладнокръвие и веднагически си връщаше първото място, с което заслужено стигна до първия си успех в MotoGP.

Трети на подиума се качи световният шампион Жоан Мир (Suzuki), а четвърти остана Алейш Еспаргаро (Aprilia). Джак Милър (Ducati), който се движеше на третото място в началните етап на състезанието завърши пети след една грешка на последната крива в 11-та обиколка, а световният шампион в Moto2 за 2020 Енеа Бастианини (Esponsorama Ducati) записа своето топ постижение в кралския клас с шесто място.

Лидерът в световния шампионат Фабио Куартараро (Yamaha) отново имаше слабо състезание на „Моторланд Арагон“, в което завърши едва осми. По този начин неговият аванс на върха в генералното класиране ба намален на 53 точки спрямо победителят Баная, а трети с пасив от 57 пункта се движи световният шампион Мир.

Старт на състезанието! Най-добро потегляне направи Баная от първото място, а Марк Маркес излезе на втора позиция след перфектно пласиране в първия завой.

В средата на първия тур Баная продължава да води пред Маркес и Милър, а Куартараро се бе смъкнал до шестото място зад Мир и Алейш Еспаргаро. До края на първия тур французинът загуби и шестата позиция и от Хорхе Мартин (Pramac Ducati).

При преминаването на последните два завоя във втората обиколка Куартараро трябваше да се защитава агресивно и от Брад Биндър (KTM), но той направи това успешно. Заради дефанзивното си каране лидерът в шампионата натрупа пасив от близо 0.8 секунди спрямо Мартин.

В челото на колоната Баная и Маркес успяха да отворят лек аванс от половин секунда в рамките на първите три обиколки.

В края на петия тур позициите в челото на колоната бяха стабилни, докато Куартараро продължаваше с дефанзивното си каране. Французинът веча се защитаваше от Икер Лекуона (Tech 3 KTM), който бе стартирал 13-о място.

В дъното на колоната бившите съотборници в Yamaha Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) и Маверик Винялес (Aprilia) спореха за последните две позиции след първите шест обиколки.

В края на шестия тур Куартараро загуби седмото място от Лекуона, който използва мощта на KTM на обратната права на испанското трасе.

Пропадането в колоната в лидера в шампионата продължи да става все по-голямо и в края на осмата обиколка той едва удръжаше зад себе си Бастианини в битката за деветата позиция.

Отпред 14 тура преди края на състезанието Баная и Маркес вече имаха аванс от 1.3 секунди спрямо Милър, който водеше със себе си Алейш Еспаргаро и световния шампион Мир.

В края на 11-та обиколка Милър допусна грешка и излезе извън трасето в последните два завоя, което позволи и на Алейш Еспаргаро, и на Мир да го изпреварят.

Още в петата крива на следващата обиколка Мир успя да се придвижи и до третата позиция, след една много агресивна, но чиста маневра срещу пилота на Aprilia. Лошата новина за световния шампион обаче бе, че пасивът му спрямо лидерите в средата на дистанцията бе цели 3.3 секунди.

Този дуел пък даде шанс на Такааки Накагами (LCR Honda) да се доближи до двамата и японецът изпревари световния шампион в Moto2 за 2020 в първите завои на 14-я тур.

Малко пред тримата Лекуона успя да се вклини между Мартин и Биндър, като тези трима пилоти си оспорваха позициите между шеста и осма. Те обаче имаха пасив от 3.3 секунди спрямо групата на Мир, Алейш Еспаргаро и Милър, които пък се намираха на повече от 4 секунди зад Баная и Маркес.

Грешка на Лекуна при спирането за осмия завой в 17-та обиколка го смъкна до десетото място, а от това се възползваха Биндър, Куартараро и Бастианини.

Отпред само шест тура преди края Маркес започна все повече и повече да притиска лидера Баная, който обаче за момента изглеждаше непоклатим на първото място.

Добрата новина за двамата лидери бе тяхната преднина пред Мир, който изоставаше на 4.3 секунди в началото на 19-та от 23 обиколки. Световният шампион бе в група с Алейш Еспаргаро, а двамата имаха лек аванс спрямо пети Милър.

В петия завой на 21-я тур Маркес направи своята първа атака, но късното му спиране позволи на Баная веднага да си върне водачестовото.

Десет завоя по-късно испанецът направи втори опит да излезе начело, но отново късното му спиране позволи на пилота на Ducati да излезе по-добре от завоя.

В 22-та обиколка петият завой отново остана арена на атака от страна на Маркес, но отново Баная направи бърза контра и запази лидерството.

Също както и в предходния тур Маркес атакува в 15-та крива, но отново загуби позицията на изхода от завоя. 

До средата на финалната обиколка испанецът направи още два опита на първи и пети завой, но и в двата случая Баная отново удържа.

Решаващият ход на Маркес дойде в 12-я завой, когато той опита много късно спиране, но излезе извън трасето и това реши надпреварата в ползва на пилота на Ducati.

Край на състезанието! Франческо Баная с първа победа в MotoGP, Марк Маркес и Жоан Мир допълниха подиума в Гран При на Арагон.

Битката за титлата в MotoGP през 2021 година продължава следващата седмица с надпреварата за Гран При на Сан Марино на италианската „Мизано“.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти