Хорнер: Вече контролираме собствената си съдба

Хорнер: Вече контролираме собствената си съдба

Ръководителят на отбора на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер заяви, че със създаването на дивизията, която ще разработва новия мотор на Биковете, тимът от Милтън Кийнс вече ще контролира изцяло своята съдба.

Тази дивизия бе създадена след изненадващото решение на Хонда да се оттегли от спорта в края на сезон 2021. От 2022 до 2024 дивизията ще отговаря за изготовката и поддръжката на двигателите на Ред Бул и Алфа Таури, чието развиване ще бъде забранена в този период. Успоредно с това тя ще разработва и изцяло новия агрегат за сезон 2025, когато ще бъдат въведени нови правила за моторите в спорта.

Хонда напуска Формула 1 в края на следващата година
Хонда напуска Формула 1 в края на следващата година

Според Хорнер тази промяна в структората на тима го поставя на равни стартови начала с Ферари и Мерцедес, които са другите два големи отбора, които само произвеждат своите агрегати.

„Някои хора казват, че сме луди. За нас обаче този проект има смисъл по много причини. Можем да използваме наученото от Хонда. Замразяването на развоя на двигателите бе изключително важно за нас, за да имаме една стабилност в тази сфера и да можем да изградим нужните съоръжения“, каза Хорнер пред немското издание Auto Motor und Sport.

Ред Бул официално остават с двигатели Хонда и след оттеглянето на японците от Формула 1
Ред Бул официално остават с двигатели Хонда и след оттеглянето на японците от Формула 1

„Когато таванът на разходите е 80 милиона долара, няма смисъл да конструираш двигател, който да струва по два милиона всеки. Ако обаче можеш да снабдяваш два отбора с двигатели на разумна цена нещата вече придобиват друго измерение и започваш да си задаваш въпроса дали не е по-добре да създаваш сам моторите си. Ред Бул може да стане първия частен производител на двигатели във Формула 1 от Косуърт.

„Така ще можем сами да контролираме своята съдба. Ще бъдем на равни начала с Ферари и Мерцедес, които сами произвеждат всичко в своите коли. Тази комбинация ще ни даде предимство. До сега винаги сме били клиенти. С Хонда разбрахме какво е да си основен приоритет за даден производител за първи път. Все едно преминахме от икономична в бизнес класа в самолета. А когато свикнеш с това вече не искаш да се връщаш и би си купил собствен самолет, за да направиш това възможно“, завърши британецът.

Последвайте каналите ни в:

Снимки: Gettyimages

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти