Моторспорт съветникът на Ред Бул д-р Халмут Марко е останал силно впечатлен от „сензационното“ представяне на младока Юки Цунода по време на предсезонните тестове в Бахрейн в края на миналата седмица.
Японецът ще направи своя дебют във Формула 1 с екипа на Алфа Таури по време на Гран При на Бахрейн в края на следващата седмица, като преди това той даде второ време в изпитанията на същото трасе. Промотирането си във Формула 1 Цунода заслужи с третото си място във Формула 2 през миналата година, когато бе победен само от пилота на Хаас Мик Шумахер и Калъм Илот, който ще бъде тестови състезател на Ферари. Преди това японецът триумфира във Формула 4 шампионата в своята родина през 2018, преди да завърши девети във Формула 3 година по-късно.
Така той си заслужи доверието на д-р Марко и бе включен в екипа на Алфа Таури, където заменя руснакa Даниил Квят като съотборник на победителя в Гран При на Италия през миналата година Пиер Гасли. Като част от своята подготовка за дебюта си във Формула 1 Цунода направи няколко теста с по-стари автомобили на Торо Росо, предимно на „Имола“ и „Мизано“. В същинските изпитания на „Сахир“ той записа второто време в общото класиране, като остана на само 0.093 секунди зад пилота на Ред Бул Макс Верстапен.
„Нашият Юки Цунода е на 20 години и бе в колата само ден и половина, но успя да направи страхотно представяне. Разбира се, не можеш да направиш това без страхотна кола. Очаквам Алфа Таури да са близо до челото на средата на колоната, където нещата са доста гъсти. Там са Алпин, Ферари и Астън Мартин. Смятам, че Макларън ще са малко по-далеч към челото. Очакваме тежка битка и в зависимост от трасето един ще е по-бърз от друг. Отново казвам, Цунода бе сензационен в Бахрейн по време на изпитанията“, каза Марко пред RTL.
Цунода ще е един от тримата дебютанти, които ще застанат на старт в Гран При на Бахрейн идната неделя. Другите двамата ще са Мик Шумахер и Никита Мазепин, които ще си партнират в екипа на Хаас. Самият японец смята, че бързото му изкачване по стълбицата на моторните спортове ще му е от ползва в първите състезания, тъй като това му е позволило да се научи да се адаптира бързо.
„Преди две години дойдох за първи път в Европа. Във Формула 3 повечето писти бяха нови за мен. Имах само една 45-минутна свободна тренировка преди квалификацията. В нея трябваше да се представям силно, за да мога често да печеля точки. В началото на сезона във Формула 3 имах проблеми с адаптирането към пистите. Това обаче ме научи да се адаптирам по-бързо и ми помогна много във Формула 2. Тези две години във Формула 2 и Формула 3, адаптирането към новите коли и писти вече ми помагат и във Формула 1, ще са ми много полезни и в началото на сезона“, каза Цунода.