От отбора на Мерцедес във Формула 1 заявиха, че няма да може да се намери бързо решение на липсата на стабилност в задната част на W12, която бе забелязана по време на трите дни на предсезонните тестове в Бахрейн в края на миналата седмица.
По време на изпитанията на „Сахир“ и Люис Хамилтън, и Валтери Ботас изпитваха проблеми със задницата на новия болид на световните шампиони, като те бяха по видими при британеца. Седемкратният световен шампион имаше две нетипични за него завъртания по време на тестовете, като при първото от тях, той затъна в чакълестата зона за сигурност на изхода от 13-и завой. Това коства на Мерцедес близо 40 минути от силно ограниченото време на изпитания през тази година.
Преди това, те загубиха почти цялата сутрин от първия ден на тестовете, след като механиците на тима трябваше да сменят скоростната кутия на W12 след само една инсталационна обиколка. Отгоре на тези загуби, те пропускаха първия час от следобедната сесия и в трите дни на „Сахир“, тъй като настройването на болида за предпочитанията на двамата им пилоти отнемаше повече от едночасовата обедна почивка. Така от Мерцедес загубиха близо 25% от времето си за подготовка преди старта на сезон 2021 във Формула 1, което им отреди последното място в класацията за измината дистанция по време на тестовете.
„Беше доста очевидно, че колата се държеше зле на пистата, особено като я сравним с тази на Ред Бул. Това се виждаше с просто око и времената в тестовете го потвърдиха. Проблемът с нашата задница няма да има бързо решение. Ще трябва да разгледаме по-подробно събраните данни и ще се опитаме да намерим решение възможно най-скоро“, заяви главният стратег на „Черните стрели“, Джейм Воулс.
Инженерният директор на тима, Андрю Шовлин обясни, че ситуацията в Бахрейн е била силно усложнена от постоянните пориви на вятъра. Той обаче подчерта, че съперниците на Мерцедес не са имали същите проблеми като тях.
„Вятърът направи нещата сложни. Когато вятърът е зад теб, ти на практика губиш аеродинамично притискане защото скоростта на вятъра срещу теб е по-ниска. В същото време на тази писта е много лесно да прегрееш гумите, което също допринася за липсата на стабилност. Важно обаче е да се отбележи, че нашите съперници нямаха толкова големи проблеми, колкото имахме ние. Затова трябва да се фокусираме върху намирането на решение на проблема с нашата задница“, каза Шовлин.
Една от основните причини за загубата на сцепление в задната част на болида на Мерцедес е промяната в техническия правилни за 2021 година, която намали площта на пода на автомобила точна в областта пред задните гуми. Освен това и размерът на дифузьора също бе намален, което води до още по-голяма загуба на аеродинамично притискане в задния край на болидите през този сезон.
Сезон 2021 във Формула 1 стартира на 28 март с Гран При на Бахрейн на пистата „Сахир“.