Ръководителят на отбора на Хаас във Формула 1 Гюнтер Щайнер заяви, че не изключва възможността американският тим да повика Ромен Грожан или Кевин Магнусен ако се появи нужда от резервен пилот през предстоящата кампания.
През тази година и двамата бивши пилоти на Хаас ще се състезават в САЩ. Магнусен кара за тима на Chip Ganassi Racing в клас DPi на Американския шампионат за спортни автомобили, където завърши на шесто място в откриващата сезона надпревара „24 часа на Дайтона“. Грожан от своя страна, ще се състезава с ограничена програма в Индикар сериите за тима на Dale Coyne Racing. Французинът, който все още се възстановява от изгарянията получени при зловещата му катастрофа на старта на Гран При на Бахрейн миналата година, ще участва в 13 от 17-е състезания в Индикар. Той ще пропусне четирите овални старта.
Заради ограниченията за пътуване наложени покрай коронавирус пандемията, и двамата пилоти няма да могат свободна да пътуват до всяко от състезанията във Формула 1, но от Хаас заявиха, че ако е възможно, ще повикат някои от тях двамата. Грожан вече заяви, че ще е готов да се върне във Формула 1, ако бъде повикан като резервен пилот.
„Няма да имам проблем ако те са свободни. Мисля, че те ще са щастливи да се върнат. Не съм ги питал, но не мисля, че има лоши чувства между нас“, заяви Щайнер.
Ексцентричният италианец заяви, че често поддържа връзка със своите бивши пилоти и се радва, че те са си намерили нови поприща.
„Всъщност преди малко си писах с Ромен, имах да го питам нещо. Говорих с Кевин миналата седмица когато той беше в Дайтона. Радвам се за тях. Да, ние се разделихме, но в живота продължаваме да работим заедно. Нямаше срив в отношенията. Със сигурност те не бяха доволни. Прекарахме хубаво време заедно.
„Всичко хубаво в живота има своя край, това бе едно от тези неща, но все още държим връзка. Наистина се радвам, че те продължават да правят това, което обичат.“
Щайнер също потвърди, че от отбора възнамеряват да имат постоянен резервен пилот, който да може да замени Мик Шумахер или Никита Мазепин по всяко време без излишни драми. Една от опциите е, резервен пилот на тима отново да бъде Пиетро Фитипалди, който замени Грожан за последните два старта през 2020-а след инцидента на Французина в Бахрейн.
„Мисля, че задължително трябва да имаме трети пилот и тази година, както беше през миналата заради COVID. Никога не знаеш кога ще те удари. Ако някога имаш нужда от трети пилот, сега е моментът. Не бързаме да определяме кой ще ни е резервен пилот. Говорим с Пиетро разбира се, но нито от наш, нито от негова страна има напрежение за по-бързо развитие на преговорите“, завърши Щайнер.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg