Sportal.bg
Използвай App-а за
по-добро усещане
Отвори

Биното призна, че Ферари може и да не спечелят състезание през 2021-а

Биното призна, че Ферари може и да не спечелят състезание през 2021-а

Ръководителят на отбора на Ферари във Формула 1 Матиа Биното призна, че италианският тим може да запише втора поредна кампания без победа през 2021-а година въпреки подобренията по болида.

Скудерия регистрира само три качвания на почетната стълбичка през изминалата 2020 година, когато SF1000 имаше огромен дефицит на скорост на правите, като основна причина затова бе техническа директива за по-строго контролиране на горивния поток. От Ферари бяха наясно с проблема още преди старта на предсезонните тестове миналия февруари, но въведаната заради коронавирус кризата забрана за развой на двигателите не им позволи да направят нищо по въпроса през цялата кампания. Сега те ще имат възможност да коригират този проблем, като според различни източници новият мотор на „Черните кончета“ е с поне 50 конски сили по-мощен от миналогодишния.

Биното обаче е на мнение, че въпреки тези подобрения, от Ферари ще са твърде далеч от Мерцедес за да се борят за победи през новата кампания.

„Честно, разликата с най-добрия отбор е твърде голяма, за да я стопим през тази година. Може да спечелим някоя друга късметлийска победа през сезона, но с чисто темпо се съмнявам това да се случи. Нямам кристална топка, но това е моето мнение. Все пак да изчакаме, това е хубавото на Формула 1, никога не знаеш какво ще се случи. Ние правим всичко по силите си да сме най-добрите, да видим какво ще е нивото на нашите съперници в края на март месец“, заяви Биното.

Сезон 2020 бе най-слабият за Скудерия от 1980-а година насам, след като италианският тим завърши едва шести при конструкторите. Заради този си слаб резултат, от Ферари ще разполага с 25% повече време за тестове във въздушен тунел на седмица, спрямо Мерцедес, което на теория може да има помогне да стопят разликата с „Черните стрели“.

През тази година пилоти на Ферари ще са Шарл Леклер и Карлос Сайнц-младши, който заменя четирикратният световен шампион Себастиан Фетел в редиците на тима от Маранело. Относно таланта на испанеца, Биното заяви, че той е достатъчно голям за да помогне на Скудерия да се върне в челото.

„Надявам се да го видим на подиума, наистина се надявам. Това зависи колкото от него, толкова и от колата, която му предоставяме. Ако тя е добра, мисля, че той е способен да се бори регулярно за влизане в тройката, а защо не и за победи. Той е много млад пилот, това е най-младият ни пилотски състав от 1968-а година насам. Обикновено не правим подобен избор само за две година (за колкото е договорът на испанеца), защото искаме да изградим солидна основа за дългосрочни успехи. Надяваме се да задържим Карлос и след тези две години и той заедно с Шарл да ни носят успехи“, завърши италианецът.

Една от най-големите неизвестни преди старта на сезон 2021 са новите правила за 2022-а година и това кой отбор, кога ще се фокусира изцяло върху тях и ще отпише тазгодишната си кампания. В това уравнение отново влиза и гореспоменатото ограничение на часовете във въздушен тунел за всеки отбор, което според правилника ще бъде коригирано около средата на кампанията, на база моментното класиране в конструкторския шампионат.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Формула 1

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти