Гледай на живо

Нов гол на Кристиан Димитров върна Левски към победите - на живо от стадион "Георги Аспарухов" след 2:0 над Локо (София)

Победа за Alpine при завръщането в Рали Монте Карло

Победа за Alpine при завръщането в Рали Монте Карло

Петдесет години след първата си победа на Рали Монте Карло през 1971 г., Alpine се завръща в най-вълнуващото състезание в календара на WRC. Въпреки сложните и непредсказуеми условия, петте екипа с Alpine A110 стигнаха до финала и доминираха в категориите R-GT и “Две задвижващи колела”.  

След победоносната си поява на световната рали сцена миналия месец на Рали Монца, този уикенд Alpine отново се включва в моторните спортове. Известно със своите нетипични условия, които могат да включват дъжд, сняг, лед и мъгла в рамките на един и същи специален етап, Рали Монте Карло остава едно от най-престижните събития в международния календар.  

Ужасяващи за повечето, предизвикателствата на ралито позволяват на Alpine да се превърне в легенда: първо с победа в категорията на Жак Ферет и Alpine A108 през 1964 г., след това успехът на Ове Андерсон и Alpine A110 1600S през 1971 г. и накрая троен подиум за Alpine A110 1800 в началото на WRC шампионата през 1973г.  

Въпреки, че маршрута трябваше да се съобрази с вечерния час в страната и ралито беше проведено без публика, 89-тото Рали Монте Карло изпълни всички свои обещания, като предложи на участниците пълния набор от възможни капани на 110-годишнината от събитието.  

Стартирайки зад няколко десетки участници със задвижване на четирите колела, автомобилите Alpine A110 Rally на Емануел Гигу, Рафаел Астие, Седрик Робер, Пиер Рагес и Филип Бафон бързо се натъкнаха на пътища, които бяха по-трудни от всякога.  

Игнорирайки условията, автомобилите Alpine A110 Rally поведоха в категорията “Две задвижващи колела” след първите два кални етапа в четвъртък, преди да разгърнат напълно потенциала си през мокрия петък и снежната и ледена събота.  

Специалните етапи в неделя се оказаха все по-сложни, но и петте екипажа избегнаха клопките на маршрута и финишираха в Монако благодарение на впечатляващите качества на модела, проектиран и разработен от Signatech Automobiles.  

В първото си Рали Монте Карло, Емануел Гигу доведе Alpine A110 Rally до победа в категориите R-GT и “Две задвижващи колела”, като завърши на 22-ро място в общото класиране. Лидер в категорията R-GT от SS2, французинът финишира преди FIA R-GT шампиона от 2018 г. Рафаел Астие и Седрик Робер. Въпреки липсата на опит в сравнение със своите колеги, Пиер Рагес и Филип Бафон завършиха в топ 50.  

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички