Алекс Ринс донесе първи успех за Suzuki от началото на сезона в MotoGP, след като триумфира в надпреварата за Гран При на Арагон. Втори в първото от две поредни състезания на пистата „Арагон“ остана Алекс Маркес (Repsol Honda), за когото това е второ поредно второ място след като и в Гран При на Франция преди седмица той бе подгласник на победителя.
Трети в днешната надпревара финишира Жоан Мир (Suzuki), като по-важното за испанеца е, че той поведе в генералното класиране при пилотите, след като лидерът преди днешното състезание Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT) остана едва 17-ти след като потеглилият от пол-позишън французин изпитваше проблеми с баланса на своя мотоциклет през цялата дистанция.
Днешният успех за Ринс бе изключително важен, тъй като на „Льо Ман“ преди седмица той допусна грешка и отпадна от състезанието, в което бе един от най-бързите пилоти на мокрото френско трасе. А днес той стартира от едва десето място, но направи страхотно потегляне и още в първия тур влезе в петицата, след което много бързо се справи с пилотите пред себе си и още в осмата от 23 обиколки пое водачеството от Маверик Винялес (Yamaha). Веднъж излязъл начело Ринс не изпусна лидерството, въпреки силното напрежение, на което той бе подложен от Маркес в заключителните турове.
С днешната си победа, Ринс стана осмия различен победител от началото на сезона, а Suzuki четвъртия производител, който стига до най-високото стъпало на подиума, след като до момента това направиха Yamaha, KTM и Ducati.
Куартараро с героичен пол-позишън на "Арагон"
Състезанието на „Арагон“ бе пропуснато от Валентино Роси (Yamaha), който в навечерието на състезателния уикенд на испанското трасе даде положителен тест за COVID-19, който няма да му позволи да вземе участие и в двете надпревари на „Арагон“.
Старт на състезанието! Най-доброто потегляне направи Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT), но италианецът не успя да спре навреме за първия завой, което позволи на Винялес и Куартараро до го изпреварят. До края на първия тур Морбидели се пробва да си върне второто място от своя съотборник, но маневрата му не бе успешна.
В края на първата обиколка преднината на Винялес пред колоната бе цели 0.7, като това бе най-силната първа обиколка за испанеца този сезон. Причина за това светкавично темпо, което Винялес наложи в началото бе неговият избор на меки предна и задна гуми, сравнено по-твърдите на неговите съперници. Подобен избор направи и Мир, който след два тура се движеше пети.
След първоначалното малко откъсване на Винялес, Куартараро започна да стопява преднината на испанеца, след като неговата средно твърда предна гума влезе в оптимална работна температура, което позволи на французина да скъси по 2-3 десети на обиколка на лидера.
Куартараро обаче бе поставен под огромно напрежение от евентуални победител Ринс, което позволи на Винялес да си върне част от загубената преднина в четвъртата обикока.
Пресата от страна на Ринс даде резултат и испанецът успя да изпревари френския си съперник в последния завой на петата обиколка. Това стана, след като Куартараро отвори твърде много кривата, която образува последните два завоя на испанското трасе.
Само за една обиколка Ринс успя да се залепи за ауспуха на Винялес, след като направи обиколка с над 6 десети по-бърза от тази на пилота на Yamaha.
Битката за третото място между дуото на Petronas Yamaha SRT във финалния сектор на обиколката, позволи на Мир да изпревари и двамата, след като Куартараро бе твърде агресивен в своята защита срещи Морбидели и това отвори вратата пред испанеца в последните два завоя.
Краят на осмата обиколка бе момента, в който Ринс поведе колоната. Маневрата отново се случи на последните два завоя и отново много външната траектория на пилота на Yamaha позволи на Ринс да поведе. В същото време, Маркес, се възползва от третата поредна грешка на Куартараро във финалните две криви и успя да свали лидера в шампионата до шестото място.
Пропадането в класирането на Куартараро продължи, след като в 11-та обиколка французинът загуби позиция и от Такааки Накагами (LCR Honda) и веднага бе подложен под напрежение от Джак Милър (Pramac Ducati) и Андреа Довициозо (Ducati).
А най-бърз от лидерите в средата на дистанцията бе Маркес, който само в 12-я тур свали половин секунда от преднината на Мир и веднага подложи своя сънародник под напрежение за последното място на подиума.
Мир и Маркес успяха да минат пред Винялес в края на 13-та и началото на 14-та обиколки. Първо Мир отново с маневра в последните два завоя мина пред лидерът от старта на надпреварата, а Маркес спря много по-късно от пилота на Yamaha за първата крива и успя да го изненада.
Лошият ден за Куартараро на „Арагон“ продължи и в 14-та обиколка той се смъкна до позиция извън първите 15, което му коства лидерството в шампионата.
В същото време в битката за днешната победа започна да се заплита, тъй като малко по малко Мир и Маркес стопяваха аванса на Ринс и осем тура преди финала тримата бяха вече в група.
В края на 18-та обиколка, Маркес успя да се изкачи до второто място. Маневрата, която испанецът приложи срещу Мир бе идентична с тази, която пилотите на Suzuki прилагаха в началото на състезанието срещу Куартараро и Винялес.
Пилотът на Repsol Honda моментално настиган второто Suzuki, като бе по-бърз с близо половин секунда спрямо Ринс в 19-я тур.
Предимство за Маркес във финалните турове бе неговият избор на по-твърда предна гума, която му даваше по-голяма стабилност в края на състезанието.
Край на състезанието! Ринс финишира на косъм пред Маркес, докато Мир пое лидерството в световния шампионат след третото си място днес и 17-то на Куартараро.
Четири кръга преди края на шампионата, Мир води в генералното класиране с актив от 125 точки, следван от Куартараро със 115, Винялес със 109 и Довициозо със 105.
Сезонът в MotoGP продължава след седмица с надпреварата за Гран При на Теруел, която отново ще се проведе на „Моторланд Арагон“.