Сезон 2020 за дисциплината мотокрос стартира през юли месец на мотополигон „Горна Росица“, град Севлиево и тази седмица ще завърши именно там, като основна част от програмата на състезанието е и Отборната купа на България. Мотополигон „Горна Росица“ е перфектното място за провеждането на състезание от такава значимост и не еднократно го е доказвал с множество домакинства на световни, европейски и регионални шампионати през годините. Атмосферните условия през последните две седмици са доста специфични с редуващите се дъждове и слънчеви прозорци, което допълнително усложнява подготовката на трасето, но от друга страна пък дава възможност за омекотяване на почвата, което е добре за цялостното му развитие през двата състезателни ни.
В трудните условия на глобалната пандемия, организаторите от Община Севлиево успяха да възвърнат блясъка на „Горна Росица“ с тези две домакинства през сезона и традиционно са се постарали да създадат максималните условия за очакваните над 150 състезатели. Със сигурност броя на участниците е по-голям от обичайното за едно национално състезание в края на сезона, но това се дължи на 39-те състезатели с мотоциклети Балкан (50сс), които ще бъдат част от програмата в неделния ден, както и очакваните пилоти от Турция (10), Северна Македония (5) и Италия (4). Всичко това в комбинация с отлично подготвено трасе и инфраструктура, са перфектните съставни части на Гран При Севлиево 2020 и един успешен завършек на Републиканския шампионат за 2020 година.
Отборна Купа на България по Мотокрос
Макар, че мотоциклетния спорт е строго индивидуален спорт (с изключение на дисциплината сайдкар/кошове), Отборната Купа на България по мотокрос е единственото по рода си отборно състезание в страната ни за дисциплината мотокрос и се провежда в леко променящ се вариант от 1995-та година. Отборното класиране е за два типа/групи състезатели и се дели на класиране Джуниър (МХ65, МХ85, МХ2 Junior) и Мъже (МХ2, МХ1, МХ/МХ Senior) и се базира на постигнатите индивидуални резултати от състезателите на даден клуб в отделните кубатури. През сезон 2019, отборни шампиони станаха съответно МСК Мото Спорт Варна (Джуниър) и МСК НСА Моторспорт (Мъже), но през 2020 ситуацията се промени с навлизането на нови клубове и израстване на състезатели в по-горни класове. С очаквания в събота дъжд ситуацията в Гран При Севлиево 2020 е меко казано непредвидима, но все пак на сцената изплуват някой клубове със силна селекция и реални шансове за победата.
В групата Джуниър, миналогодишният шампион МСК Мото Спорт Варна е с леко разклатени редици, като двама от неговите титуляри остават под въпрос за Севлиево. Това са Християн Георгиев (МХ85) и Алекс Димитров (МХ2J). Твърдо попълнение за клуба остава лидерът в класирането за клас МХ65 Венцислав Тошев, а решаващо може да бъде участието на Виктор Бориславов (МХ2J).
Друг много сериозен претендент за титлата е МСК Киппен МХ Рейсинг Тийм, който освен с отлична селекция разполага и с резервни състезатели във всички класове за отборното класиране. След като бе привлечен в клуба през септември, Мартин Лалев (МХ65) се очерта като „острието“ на отбора в тази кубатура, в допълнение с претендента за шампионската титла Мирослав Димитров (МХ85), който не еднократно е доказвал отлични качества като състезател и може да донесе максимума на клуба си. За клас MX2 Junior, Киппен МХ Рейсинг Тийм могат да разчитат на двама топ пилоти и това са Николай Малинов и Жулиан Георгиев, като и двамата са постоянно в първите трима за всяко състезание.
М6 Ямаха Рейсинг Тийм тактически подходиха след травмата на Дани Цанков (МХ65) и привлякоха Димитър Грозданов (МХ2J) в редиците си, който ще трябва да компенсира отсъствието на Цанков. В кубатурата 65сс, М6 ще разчитат на дебютанта в този клас Симеон Тодоров, а в клас МХ85, Цветан Бузин ще защитава цветовете на М6 фланелката за втора поредна година. МСК Ябланица МХ, който е един от новите лицензирани клубове през сезона също има шансове да се намеси в топ три, в случай, че успеят да мобилизират Петър Пеев (MX2J), а другите двама, които са основни точко-носители са Александър Цветков (МХ65) и Данаил Стефанов (МХ85).
МСК НСА Моторспорт определено се очертават като фаворит за спечелването на отборната купа при мъжете, но определено няма да им бъде лесно, защото конкуренцията е повече от силна тази година. За отбора на Академията тази година се състезават Хакан Халми (МХ2), чието участие е леко под въпрос след падането в Румъния миналата седмица, Кристиян Петков (МХ2), Майкъл Иванов (МХ1) и Станко Боянов (MX Senior). Като основни конкуренти на НСА Моторспорт за момента на хоризонта се виждат МСК Киппен МХ Рейсинг Тийм, М6 Ямаха Рейсинг Тийм и Еърмаксрейсинг и всеки един от тези отбори реално може да измести фаворита, в което няма нищо странно щом става въпрос за мотокрос. Киппен разполага с Николай Малинов или Жулиан Георгиев (МХ2), Любомир Васев (МХ1), завърналия се и показващ отлични резултати Георги Георгиев в МХ1 и не на последно място един от най-изявените сеньори Васил Стоянов. М6 Ямаха Рейсинг, с привличането на Грозданов (МХ2), си осигуриха добро представителство в клас МХ2, но Ивелин Манев (МХ1) ще трябва да положи доста усилия защото пропусна последните два кръга от шампионата, а темпото за класа се увеличава със всеки изминал старт. За трети пилот, М6 имат сериозно попълнение в лицето на Николай Колев (МХ), така че сините също могат да се качат на стълбичката две години след създаването на отбора при мъжете. Еърмакс Рейсинг тийм вече двукратно са били носители на купата при мъжете – 2017 и 2018, като тази година разполагат със стабилен отбор в лицето на братята Нейчеви – Виктор Нейчев (МХ2) и Стефан Нейчев (МХ1), Николай Йовчев (МХ), както и Марин Маринов от клас МХ които се движи в топ пет на шампионата. В схемата на отборното класиране на шампионата може да се намеси и Мото Спорт Варна, които наред с Алекс Димитров и Виктор Бориславов (МХ2), ще могат да разчитат и на Калоян Илиев (МХ1) и Христо Христов (MX Senior).