Според ръководителя на отбора на Ферари във Формула 1 Матиа Биното, наличието на само една свободна тренировка по време на уикенда за Гран При на Емилия-Романя по-късно тази години оказва сериозни предпоставки за разбъркване на класирането.
Както е известно първият състезателен уикенд на „Имола“ от 2006 година насам ще се състой от само една 90-минутна подготвителна сесия преди квалификацията и състезанието. Причините за сгъстяването на уикенда се две. Първата от тях е голямото разстояние между „Имола“ и „Портимао“ където ще се проведе Гран При на Португалия в седмицата преди ГП на Емилия-Романя и невъзможността да се гарантира навременното пристигане на отборите за петъчни тренировки. Втората е ограничението, което е наложено от местната власт над броя дни, в които пистата може да приема състезателни серии, като от тях бяха останали само два за провеждането на състезание от Формула 1.
Това драстично скъсяване на времето за настройка на автомобилите може да доведе до много изненади на италианското трасе. Биното даде за пример изминалия уикенд за Гран При на Тоскана, който се проведе на „Муджело“, където Формула 1 направо своя състезателен дебют. В първите 90 минути в петък, пилотът на Скудерия Шарл Леклер записа третото време, като това според неговият шеф е било директен резултат от теста, който проведоха италианците на трасето преди старта на сезона. Това е позволило на Леклер да загуби много малко време в научаването на пистата.
В допълнение към малко време, което пилотите ще имат да прецизират настройките на своите автомобили и състезателните си линии, отборите няма да разполагат с лукса да разглеждат събраните данни в петък вечерта и да тестват промени в симулатора, преди те да бъдат изпробвани в последната тренировка в събота сутрин. Като цяло уикендът на „Имола“ може да послужи като тест за евентуално промяна във формата Гран При уикендите. В предходни случай, в които отборите и пилотите малко или много са имали една сесия за подготовка заради валежи на пистата, състезанията след това се оказват едни от най-интересните за годината, именно заради малкото събрани данни за гумите, горивото и не толкова прецизните настройки.
Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg