Волф: Забраната за промяна на режимите на двигателите ни попречи на "Монца"

Волф: Забраната за промяна на режимите на двигателите ни попречи на "Монца"

Шефът на отбора на Мерцедес Тото Волф сподели след края на Гран При на Италия, че забраната за промяна на режимите на двигателите от старта на квалификацията, до края на състезанието е попречило на неговите пилоти по време на надпреварата на „Монца“.

Според австриеца именно заради липсата на допълнителните, по-мощни режими Валтери Ботас и Люис Хамилтън имаха проблеми с изпреварванията на своите колеги. Ботас направи изключително слаб старт от втората позиция и още преди края на първия тур той бе шести зад пилота на Рено Даниел Рикардо. В последвалите 20 тура финландецът не успя да направи нито една атака срещу австралийския си съперник, според Волф причина за това е именно липсата на допълнителните режим на работа на задвижващите системи.

Люис Хамилтън, който пък се смъкна в дъното на колоната, след като бе наказан с 10-секунден престой в бокса, заради влизането си в пит лейна, когато той бе затворен, също имаше проблеми с изпреварването на част от съперниците си, особено когато те бяха в група и някои от тях използваха системата DRS. Световният шампион настигна изключително бързо колоната след своето наказание, но изгуби цели пет тура зад пилота на Ред Бул Алекс Албън, който използва своята DRS системата, тъй като непосредствено пред него бяха Ромен Грожан и Джордж Ръсел. Хамилтън все пак мина пред тайландеца, когато той допусна грешка при спирането за първия шикан и направи много слабо ускорение при излизането на него. След като се справи с пилота на Ред Бул, британецът изпревари сравнително бързо Грожан и Ръсел, но трябва да се отбележи, че техните коли са много по-слаби от тази на Мерцедес. В същото време Ботас, който изпревари Рикардо по време на пит стоповете зад първия сейфти кар прекара цялата втора половина на състезанието залепен за скоростната кутия на Ландо Норис, но така и не направи атака срещу пилота на Макларън, въпреки че Норис нямаше на разположение DRS, който Ботас можеше да използва.

Така двамата пилоти на Мерцедес завършиха съответно пети и седми, като Волф определи карането на Хамилтън като феноменално, въпреки трудностите наложени от тази забрана за промяна на режимите на двигателите.

„Винаги сме знаели, че ако създадеш един режим, който да използваш с квалификацията и състезанието, изпреварванията ще са по-трудни, защото нямаш тази допълнителна мощност, която иначе ще използваш. В същото време „Монца“ е една от пистите където е най-трудно да се изпреварва, въпреки многото дълги прави. Това е така, защо ефектът на DRS тук е сравнително малък, именно заради дългите прави, които карат инженерите да настройват колите с много ниско челно съпротивление“, бе коментарът на Волф след надпреварата в „Храма на скоростта“.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Последвайте каналите ни в:

Още от Моторни спортове

Виж всички

Водещи Новини

Видео акценти