Осмоъгълникът като основен стилистичен елемент: външният дизайн Дизайнерите са пренесли многоъгълния мотив, който до момента беше ключов за оформлението на предната част и на профила на автомобила, и в задницата на каросерията: задната броня сега интегрира внушителен дифузорен елемент с формата на петоъгълен многоъгълник. Предната част също е модифицирана, като областта под фаровете е по-акцентирана отпреди. Осмоъгълната предна решетка Singleframe е станала малко по-ниска, което кара предницата да изглежда с една идея по-широка. Нейното оформление също е белязано от многоъгълен мотив. При линиите на оборудване advanced и S line между предната решетка и капака на двигателя е разположен малък прорез, който напомня за Audi Sport quattro – една от големите икони на марката. Големите и изразителни отвори в предната броня също са станали по-внушителни, особено при линия S line. Според желанието на клиента: LED- или Matrix LED-светлини По отношение на задните светлини, клиентите имат избор между две LED-опции – с или без динамични мигачи. Когато купувачът е спрял избора си на Matrix LED-светлини, динамичните мигачи отзад са серийни. Освен това при отключване и заключване на автомобила специална светлинна инсценировка привлича погледите към Q2. Екстериорните цветове на компактния SUV са увеличени с пет нови предложения: Apple green празнува своята премиера при Audi, новост за Q2 са още цветовете Manhattan сиво, Navarra blue, Arrow grey и Turbo blue. Декоративните елементи в областта на С-колоните в зависимост от избраното оборудване могат да бъдат боядисани в цвета на автомобила, в сиво или в сребристо. Допълнителните елементи в долната част на каросерията се предлагат в три варианта: релефно черно при базовия модел, Manhattan grey за линия на оборудване advanced и в цвета на автомобила при S line. Нова стратегия при пакетите: интериор и оборудване Новост в гамата на модела е и микрофазерният материал Dinamica, който се появява на мястото на предлаганата досега Alcantara. Audi са обединили всички материали и цветове в общо осем пакета, като по четири от тях се предлагат съответно за базовия вариант и за версията S line. Допълнителните опции също са събрани в пакети, което прави конфигурирането на автомобила по-лесно и прегледно. Без значение дали става дума за климатичната инсталация, комфорта, функционалността, интериора, инфотейнмънт технологиите или асистиращите системи за водача – всички пакети са премислени така, че да отговарят в максимална степен на нуждите на водача. Audi в бъдеще възнамерява да приложи тази стратегия при всички свои модели, като пакетите ще бъдат съобразени с предпочитанията, характерни за съответните региони и пазари. Към специалното оборудване за Q2 следва да се споменат спортните седалки със силно изразени странични опори, регулируема във височина седалка за пасажера до водача, двузонална климатична инсталация, както и допълнително подгряване. Багажното отделение на компактния SUV е с обем 405 литра, респективно 1.050 литра след сгъване на задните облегалки. По желание на клиента допълнително се предлагат електрическо задвижване на задния капак и теглич. Дигитален свят: ергономична концепция, контролни прибори, инфотейнмънт и Audi connect Към функционалността на MMI Navigation plus спадат LTE-модул за бърз пренос на данни и WiFi-Hotspot, с който пасажерите могат да свързват своите външни устройства. Върховата версия на инфотейнмънт-системата пренася услугите на Audi connect на борда на Q2, сред които и онлайн информация за трафика. Новост са услугите Audi connect Emergency call & Service, както и Audi connect Remote & Control. С тяхна помощ водачът може да заключва автомобила от разстояние или пък да проверява оставащия пробег. За целта е необходимо използването на безплатното смартфон приложение Audi App. В случай че клиентът иска да деактивира преноса на данни, е предвиден режим Privacy Mode, който се активира от системата MMI. Пет мощни варианта за задвижването: три TFSI и два TDI До края на годината към този мотор ще се присъединят още TDI- и TFSI-двигатели. Всички агрегати покриват нормите за нива на вредните емисии Euro 6 AP, а при дизеловите агрегати технологията Twindosing намалява емисиите NOx. Те работят със SCR-катализатори – единият е разположен непосредствено зад двигателя, а вторият е монтиран под дъното на автомобила. Двата катализатора отговарят за различни режими на работа на задвижването и се допълват един друг със своето действие. Q2 с двигател 1.5 TFSI слиза серийно от конвейера с шестстепенна механична трансмисия, като опция се предлага седемстепенната предавателна кутия S tronic. За някои от двигателите се предлага система за задвижване на четирите колела quattro. Въпросната технология от ново поколение работи на основата на ламелен съединител, който при необходимост изпраща част, а в някои случаи дори и целия въртящ момент към задните колела. Системата е олекотена с един килограм спрямо предшественика благорадение на оптимизирането на различни компоненти, като например лагерите и системата за циркулация на масло. Характерът на Q2: спортен и пъргав Гамата от предлагани колела започва от 16-цолови джанти и гуми с размер 205/60. В горния край на асортимента се позиционират 19-цоловите колела на Audi Sport, които се обуват с гуми с размер 235/40. Гамата се допълва от три нови дизайна за джантите. С клиренс около 15 сантиметра Audi Q2 се справя успешно и в лек пресечен терен, а системата ESC разполага с интегриран Offroad-режим. Заимствани от премиум сегмента: асистиращите системи за водача Предлаганите като опция асистиращи системи за водача са разпределени в пакетите Drive, Safety и Park. В пакета от асистиращи системи за водача Park влизат камера за задно виждане и асистент при паркиране plus. Като допълнение тук може да се поръча и асистент, който самостоятелно паркира и отпаркира автомобила. Пакетът от асистиращи системи Safety включва асистент за смяна на лентата, асистент за напречно движение, както и технологиите Audi pre sense basic и Audi pre sense rear. Пакетът от асистиращи системи за водача Drive включва една особено иновативна технология – adaptive cruise assist, която е налична в комбинация с MMI Navigation plus, Audi virtual cockpit и трансмисия S tronic. В множество ситуации тази система е в състояние да отменя водача при ускоряване, намаляване и завиване в рамките на лентата на движение. За автоматичното напречно водене на автомобила е предвиден чувствителен на допир волан, който водачът трябва да докосва леко, за да покаже активност. Технологията adaptive cruise assist работи в целия скоростен диапазон на автомобила. Взаимодействайки с функцията за разпознаване на пътни знаци, системата позволява автомобилът самостоятелно да намалява скоростта в определени ситуации, например при навлизане в населено място. Когато е позволено увеличаване на скоростта, Q2 автоматично се ускорява отново Цените: старт от около 25.000 евро, версия „edition one“ за пазарния дебют Вътрешността на Q2 „edition one“ се отличава с интериор S line. Таванът е с черна тапицерия, а тапицираните с черна изкуствена кожа седалки имат контрастни шевове в цвят Rock сиво. Праговете са украсени с осветени алуминиеви вложки. Педалите и опорите за краката са от неръждаема стомана, а воланът е скосен в долната си част. Пакетът амбиентно осветление plus и декоративните елементи с подсветка завършват специалното оборудване. |
Данни за разхода на гориво на посочените модели
(Данните по отношение на разхода на гориво и емисиите CO, както и класовете на енергийна ефективност са посочени в определен диапазон в зависимост от използвания размер колела/гуми, както и оборудването на автомобила)
Audi Q2 35 TFSI с механична трансмисия:
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,4 – 5,1
Комбинирани емисии CO2 в г/км: 124 – 117
Audi Q2 35 TFSI S tronic:
Комбиниран разход на гориво в л/100 км: 5,3 – 5,1
Комбинирани емисии CO2 в г/км: 121 - 116