Фернандо Алонсо завърши 21-ви в "Индианаполис 500"

Фернандо Алонсо завърши 21-ви в "Индианаполис 500"

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо (Arrow McLaren SP) завърши на 21-ва позиция в легендарната надпревара „Индианаполис 500“. Испанецът остана на една обиколка зад победителя Такума Сато (Rahal Letterman Lanigan Racing) след проблеми в неговия съединител, които го забавиха при потеглянето от пит стопа след едно от неговите посещения в пит лейна. По този начин испанецът отново се размина с шанса да затвори тройната корона в моторния спорт, която освен „Инди 500“ включва още Гран При на Монако във Формула 1, което Алонсо спечели през 2006 и 2007, както и „24-те часа на Льо Ман“, където испанецът триумфира през 2018 и 2019. Следващият опит на двукратния шампион във Ф1 за победа в тройната корона ще е най-рано през 2023 година, тъй като от Рено вече обявиха, че той няма да има право да участва в „Инди 500“ по време на своя трети стинт като пилот на френския тим във Формула 1.

Сато, който има 90 старта във Формула 1 между 2002 и 2008, записа своя втори успех американското състезание. Любопитно е, че и двете победи на японеца идват в надпревари, в които и Алонсо се нарежда на стартовата решетка, тъй като неговият предишен триумф бе през 2017, годината, в която испанският пилот пропусна ГП на Монако за да направи своя дебют на „Индианаполис 500“. Сато си осигури успеха с великолепно изпреварване срещу Скот Диксън (Chip Ganassi Racing) 25 обиколки преди финала, след което наложи майсторска защита срещу атаките на новозеландеца.

А състезанието дефакто финишира четири обиколки преди самия финал, тъй като съотборникът на Сато, Спенсър Пигот претърпя жесток инцидент на изхода от последния завой и това принуди организаторите да изкарат жълтия флаг, което замрази класирането. В нормални обстоятелства, състезателния директор ще направи всичко възможно да завърши състезанието при зелен флаг, но в този случай повредата по предпазните ограждения бе твърде голяма и нейното възстановяване щеше да отнеме минимум два часа на организаторите. В същото време оставащите обиколки бяха твърде малко за да се изпълнят всички задължителни процедури преди рестарта на състезанието. По този начин Сато завърши първи, следван от Диксън, а подиумът бе запълнен от другия съотборник на Сато, Грейм Рейхал. Четвърти на финала остана Сантино Феручи (Dale Coyne Racing), докато петицата бе затворена от шампиона в сериите Индикар за 2019 година Джоузех Нюгардън (Team Penske), който бе най-добре класирания представител на Chevrolette.

След финала на вчерашната надпревара, която по традиция раздаде двоен брой точки, лидер в шампионата с три победи продължава да е Диксън, който има актив от 335 точки и води с 84 пред Нюгардън. Трети с 218 е Пато О‘Уард (Arrow McLaren SP).

Следващият старт от сериите Индикар е идната седмица на късия овал „Гейтуей“ край Сейнт Луис. Трасето, което всъщност се намери в щата Илинойс ще приеме две състезания, като първото от тях ще е тази събота от 22:00 часа българско време.

Повече информация за Формула 1 можете да прочетете на сайта formula1.sportal.bg

 

Следвай ни:

Още от Моторни спортове

Виж всички